A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?

2017.12.12. 13:34 | Hírek

Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint, a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben 10-ből 8 európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést. Tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során. 22 százalék amiatt aggódik, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozottnak, 28 százalék pedig attól fél, hogy többet költ majd ajándékokra, mint amit előre eltervezett. Létezik gyógyír a karácsony lázra? Kiderül a kutatásból!

A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10.000 válaszadó megkérdezésével készült.

Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig

Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat. Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17 százalék-a tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül egynegyedük (26 százalék) elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22 százalék pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek. Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28 százalék), vagy éppen amiatt, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28 százalék).

A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64 százalék) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. A kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25 százalék-a, a lengyelek 30 százalék-a említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.

A karácsonyi lázra gyógyír az internet

Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70 százalék szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni. A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66 százalék-a gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat. A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, mint például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87 százalék), az időmegtakarítás (80 százalék) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67 százalék).

"Az ünnepek alatt és a karácsonyi ajándékozás során az online vásárlás minden előnye fokozottan érvényesül. Számomra ez az egyetlen útja annak, hogy elkerülhessem a hosszú sorokat és az ingerült emberekkel tömött bevásárlóközpontokat. Mindettől néhány kattintás segítségével megkímélhetjük magunkat, így több idő jut a családdal töltött békés pillanatokra” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

A Christmas Shopping Inconveniences című reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown nemzetközi piackutató intézet. Az online felmérés 2017 novemberében készült 10 országban (Spanyolország, Oroszország, Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Magyarország, Svédország és Hollandia) olyan 18 és 65 év közötti személyek megkérdezésével, akik vásárolnak ajándékot.

A kutatás összes megállapítását tartalmazó részletes dokumentum elérhetősége: https://wetransfer.com/downloads/7a3ab71750c47bc00b4ad034f8de0b3620171212095519/7149f4
 

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó