A nagy POS összehasonlító teszt: ismét a Fizetési Pont adta a legkedvezőbb ajánlatot

2020.12.11. 08:00 | Hírek

Sok vállalkozás került kellemetlen helyzetbe azzal, hogy január 1-től kötelezően kell az elektronikus fizetési lehetőséget biztosítaniuk - segítsünk nekik! Próbavásárlással a négy legnagyobb, komoly POS terminál szolgáltató ajánlatát összehasonlítottuk, és cikkünkben megmutatjuk ki a legjobb.

Az összehasonlítás nem volt könnyű, mert minden feltétel megtalálásához sokszor a cégek ÁSZF-jeiben kell kutatnunk, egyedi ajánlatot kérnünk, és még ezután is számolgatnunk kellett a nagyon különböző feltételek miatt.

A négy nagy ajánlata

A négy nagy, komoly számú POS terminált üzemeltető cég: OTP, K&H, SIX és a FIZETÉSI PONT. Mind a négyet megkerestük, és próbavásárlással kértünk tőlük ajánlatot POS terminál üzemeltetésre.

A fair összehasonlítás érdekében mind a négy esetben, öt évre előre és ugyanolyan tervezett havi bevételre számítottuk ki, hogy mennyibe fog kerülne az adott céggel az elektronikus fizetés biztosítása. Hogy pontos képet kapjunk, az alábbi szempontokat vettük figyelembe:

  • A POS terminál telepítésének díját,
  • A POS terminál üzemeltetésének havidíját,
  • A forgalom alapú fix és jutalékos tranzakciós díjakat,
  • megkaphatjuk-e vagy sem a 80 ezer forint állami kedvezményt.

Komoly különbségek a költségekben

Az ajánlatokat megvizsgálva azt láthatjuk, hogy a költségekben jelentős a különbség, ezért egyáltalán nem mindegy kit választunk.

Nem ért bennünket meglepetésként, hogy a legkedvezőbb feltételeket ismét a Fizetési Pont biztosította:

 

Bónusz csak a Fizetési Pontnál: 80 ezer forint állami támogatást is kaphatunk, ha őket választjuk

Fontos, hogy azok, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS terminál, még most is kérhetik az első terminál igénylésekor a 80 ezer forintos vissza nem térítendő állami támogatást.

A felmérésből kiderült, hogy már csak a Fizetési Pont tudja odaadni a támogatást, a másik három cég vagy nem is volt benne az állami támogatási programban, vagy kifogyott az adható támogatásból.

Alap: 1 százalék alatt legyen a tranzakciós díj.

Forgalmi jutalékként egészen extrémen drága ajánlatokat is találtunk a piacon, tanulságos elolvasni a külföldi POS szolgáltatókról írott szakmai cikket.

Az üzletági szakértők szerint ma már elvárható, hogy ne kelljen 1 százalék feletti díjat fizetni.

Vigyázz: IC++

 

Újabban elkezdett terjedni Magyarországon az IC++ elnevezésre hallgató árazási modell. Ezzel nagyon vigyázzunk, mert elsőre sokkal kedvezőbbnek tűnik, mint, amennyire drága lesz ez a forgalmi díj a végén.
Ennek az árazási modellnek az a lényege, hogy a könnyen kalkulálható egységes százalékos ár helyett több részre bontják az árat, és a ténylegesen fizetendő díjat minden (!) tranzakciónál külön-külön kell kiszámolni. Ráadásul, a különböző típusú bankkártyák esetén különböző fix és százalékos díjakat állapítanak meg, ami még tovább bonyolítja a számolást.
Például a legnagyobb szolgáltató, az OTP Bank esetén a terminál bérleti díján – ami akár 5 ezer forint is lehet havonta – a következő tételekkel számolhatunk:

  • Kereskedői díj: 0,7-0,9 százalék között
  • Bankközi jutalék, azaz Interchange díj: egyes üzleti Mastercard kártyák esetén 1,65 százalék is lehet
  • Rendszerdíj: már említett üzleti Mastercard kártya esetén 8 forint + 0,1 százalék is lehet

Azt javasoljuk, hogy kerülje az ilyen jellegű bonyolult, alig érthető, nem követhető IC++ árazási modellt, és válasszon valami egyszerűbb tranzakciós díjszabást, amiben pontosan tudja mi mennyibe kerül.

Mire érdemes még figyelni?

Érdemes szem előtt tartanunk, hogy olyan szolgáltatót válasszunk, ahol a terminál telepítéséért, és főleg annak megvásárlásáért nem kell fizetnünk.

Az is fontos, hogy kapunk-e próbaidőszakot: egy 30 napos kötelezettségmentes próba során biztosan kiderül, hogy meg vagyunk-e elégedve a szolgáltatással.

Figyeljünk arra is, hogy elvárnak-e tőlünk forgalmi minimumot, mert egy-egy lassabb időszakban nagyon kellemetlen helyzetet eredményezhet, ha lecsökken a kártyás fizetések száma - lehetőleg olyan szolgáltatóval szerződjünk, ahol ilyen elvárás nincsen.

A tesztgyőztes: ismét a Fizetési Pont

A teszt egyértelmű eredményt hozott, és megmutatja azt is, hogy miért érdemes alaposan megfontolni, melyik szolgáltatónál igénylünk terminált, hosszú távon ugyanis jelentős különbségek lehetnek a költségekben.

A legkedvezőbb ajánlatot egyértelműen a Fizetési Pont adja, és most még az is erősíti első helyezésüket, hogy egyedül náluk kérhető 80 ezer forint vissza nem térítendő állami támogatás a terminálokra.

(A cikk megjelenését a Fizetési Pont támogatta.)

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó