Black Friday-kor háromszor annyi ruhát vásárolunk külföldről, mint évközben

2018.11.19. 10:25 | Hírek

Az ünnepi időszak és a közelgő nagy árleszállítások kapcsán a magyar fogyasztók külföldi online vásárlási szokásait mérte fel a PayPal. A kutatásból kiderül, hogy 42% elsősorban a karácsonyi időszakban vásárol határon túlról, ilyenkor leggyakrabban ékszereket és órákat rendelünk, legtöbbet viszont utazáshoz kapcsolódó kiadásokra költünk. Leggyakrabban Kínából, az Egyesült Királyságból, Hongkongból, Németországból vagy az Egyesült Államokból rendelünk.

A PayPal online fizetési szolgáltató adatai szerint meredeken nő a Black Friday és a Cyber Monday népszerűsége Magyarországon: amíg 2016-ban 13%-kal, 2017-ben már 40%-kal nőtt az online vásárlások száma az előző évhez viszonyítva. Bár ezek a vásárlási szezon kezdetét jelző alkalmak eddig jellemzően a külföldi webshopokban történő vásárlást jelentették, a hazai kiskereskedelem szereplői is egyre jobban felzárkóznak: a kutatás szerint a PayPal-t használó magyaroknak már 17%-a költ hazai webshopokban Black Friday alkalmával. A megkérdezett magyar felnőttek 79%-a vásárolt online legalább egy alkalommal a kutatást megelőző 12 hónapban, ugyanakkor tízből négy magyar szerint nincs szükség különleges alkalomra külföldi webshopból történő vásárláshoz.
 
Leggyakrabban divatcikkeket vásárolunk, de legtöbbet utazásra költünk
 
A magyar vásárlók leggyakrabban ékszereket és órákat (68%), játékokat és hobbi termékeket (63%), valamint ruházatot (60%) vásárolnak külföldön. A vásárlások értékét tekintve a legtöbbet utazásra (átlag 60 420 Ft), játékokra és hobbi termékekre (8 498 Ft), valamint szórakozásra és oktatásra költünk (4 869 Ft). A magyarok számára a legnépszerűbb öt piac Kína, az Egyesült Királyság, Hongkong, Németország és az Egyesült Államok. A 2017-es Black Friday alkalmával a ruházati és divatcikkek voltak a legnépszerűbbek, ezek értékesítése meghaladta az éves átlag háromszorosát.
 
Az online vásárlásokkal kapcsolatos félelmek
 
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 44%-a az online költéseik növekedésével számol: ezt 85% az online vásárlás kényelmével, 39% a nagyobb választékkal indokolja, és 35% a szállítási költségek csökkenésével számolva tervez többet költeni az interneten. Egy termék belföldről történő megrendelése esetén 45% mérlegeli a szállítási költségeket, és 31% számára visszatartó erő lehet a vásárlás összköltsége.

A kutatásról

A PayPal & Ipsos 2018 Cross-border Consumer Research című reprezentatív felmérést a PayPal megbízásából az Ipsos piackutató készítette összesen 34.052 (országonként 1000-2000) felnőtt korú személy online történő megkérdezésével. A felmérés 31 országban (USA, Kanada, Egyesült Királyság, Írország, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Hollandia, Svédország, Belgium, Norvégia, Ausztria, Oroszország, Magyarország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Izrael, UAE, Brazília, Mexikó, Argentína, Dél-Afrika, India, Kína, Japán, Szingapúr, Hongkong, Ausztrália, Fülöp-szigetek) készült 2018. március 13. és május 1. között. A megkérdezett 34.052 személyből 30.698 volt az online vásárlók száma (asztali számítógépen/laptopon/ notebookon/okostelefonon vagy táblagépen keresztül vásárolt az interneten), közülük 16.706-an  határon túlról is vásároltak.
 
A felmérést Magyarországon 2018. március 27. és április 12. között végezték 1002-es mintán. Az 1002 megkérdezett közül 896 volt az online vásárlók száma (asztali számítógépen/laptopon/ notebookon/okostelefonon vagy táblagépen keresztül vásárolt az interneten), közülük 511-en határon túlról is vásároltak.
 
Az adatokat súlyozták a külső torzító hatások kiszűrése érdekében.

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó