Döbbenet! Meg se próbálj külföldi bankkártyával fizetni a Telenor weboldalán!

2016.06.01. 00:00 | Hírek

Jelen cikk írója a Peak-es CashCardjával próbált egy telenoros mobilszámot feltölteni a telenor.hu weboldalról kiindulva, de az OTP Bank fizetőfelületén azt az üzenetet kapta, hogy a kártya az üzletági követelményeknek nem felel meg. Mint kiderült, ez nem véletlen: a Telenor Magyarország, egy globális telekommunikációs cég hazai leányvállalataként - nyilván nem kevés külföldi ügyfelet kiszolgálva - TILTJA a külföldi bankkártyák elfogadását! Ráadásul az ügyfélszolgálat válaszában 15 éve megszűnt, vagy Magyarországon ki sem bocsátott kártyákat jelöl meg a weben általuk elfogadott kártyaként.

A feltöltési próbálkozás kikosarazása után a Peakhez fordultam, ahol semmilyen korlátozásról nem tudtak. Ezt követően megpróbáltam egy másik prepaid kártyával, a Revoluttal fizetni a Telenor weboldalán, de ugyanezzel a hibaüzenettel találkoztam.

Először azt hittem, a prepaid kártyatípussal van a baj, ezért a Telenor online ügyfélszolgálatához fordultam, ahonnan leráztak azzal, hogy „Tekintettel arra, hogy a kártyás egyenlegfeltöltés a OTP rendszerén keresztül történik, így csak olyan bankkártyáról lehetséges, amelyet az OTP elfogad.”

Itt már éreztem, hogy nem kerek a sztori, hiszen a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország is elfogadja a prepaid kártyát, amelynek szintén az OTP Bank az internetes elfogadó bankja, a hiba tehát nem az OTP Banknál lesz.

Vagy mégis? A Telenor válasza után megkerestem a Telenor Magyarország on-line kártyaelfogadását végző OTP Bankot is, ahonnan azt a választ kaptam, hogy a hibaüzenet oka valószínűleg az volt, hogy a Telenor Magyarország semmilyen külföldi kártyát nem fogad el.

Tehát még csak ki sem írják, hogy ez a probléma, helyette holmi homályos „üzletági” követelményekre hivatkoznak. Ekkor ismét a Telenor ügyfélszolgálata következett, ahonnan panaszomra a következő válasz érkezett:

„A MyTelenor rendszerben fizetni csak Magyarországon kibocsátott, internetes fizetésre alkalmas bankkártyával: Eurocard/Mastercard, VISA, VISA Electron, Maestro, Cirrus Maestro, JCB (csak egyes kibocsátó, illetve elfogadó bankok esetén) lehet.

Fontosnak tartjuk meglévő, valamint leendő Ügyfeleinktől érkező visszajelzéseket, ezért köszönettel tartozunk Önnek, hogy észrevételét megosztotta velünk, melyet munkánk során a lehetőségünkhöz mérten igyekszünk felhasználni. Levelét illetékes kollégáinknak is továbbítottuk tájékoztatásul.

Ezúton szeretnénk Önt biztosítani arról, hogy számunkra fontos Ügyfeleink elégedettsége, ennek megfelelően igyekszünk folyamatainkat minél rugalmasabban kialakítani, azonban nem tudunk minden esetben teljesen személyre szabott, minden igényt kielégítő megoldást nyújtani.”

A levél udvariasságával nincsen semmilyen probléma, de a pozitívumok itt véget is érnek. Először is, a Telenor válaszában olyan kártyamárkákat jelöl meg elfogadott kártyaként, amely mintegy 15 éve megszűnt, kivezették. Az Eurocard márka a MasterCarddal történt egyesülés után kivezetésre került, utóda globálisan a MasterCard márkajelzés lett. Ugyanígy kivezették a Cirrus/Maestro kártyákat, mivel a Maestro logó a kezdeti vásárlási funkció mellett készpénzfelvételi funkcióval is kibővült, szintén mintegy 15 éve, ezáltal a Cirrus márkajelzést a bankok ma már nem használják (bár ez legalább ma is létezik).

Másodszor, a legnagyobb fricska az, hogy a felsorolt kártyamárkák közé bekerült a japán JCB is, melynek csak az elfogadásában partner a hazai OTP Bank, ilyen kártyát tehát senki sem bocsát ki Magyarországon. Vagyis a Telenor odatolja a külföldi ügyfelei arcába, hogy használhatsz JCB kártyát is, ha azt Magyarországon bocsátották ki - miközben ilyen kártya nem is létezik. (Vagy valaki szóljon, ha mégis!)

Harmadszor, a levél bár arról szól, hogy „nem tudunk minden esetben teljesen személyre szabott, minden igényt kielégítő megoldást nyújtani”, ez az igény egyáltalán nem egyedi. A hazai piacon használt prepaid bankkártyák általában nem magyar kibocsátásúak és a jövőben még több ügyfélnek lehet majd ilyen kártyája Magyarországon is.

Mint látszik, a Telenor mellett nagyon elment a világ az utóbbi 15 évben. A megszűnt vagy nem is létező kártyamárkák kommunikálása mellett azonban sokkal nagyobb probléma a külföldi kibocsátású bankkártyák ma is érvényben lévő teljes negligálása. Mintha nem 2016-ot írnánk és mintha a Telenor Magyarország nem egy globális cég hazai leányvállalata lenne, sőt, mintha nem lennének külföldi ügyfelei! Mintha nem telt volna el 15 év és nem ott járnánk, hogy a hazai bankoknak is fel kell kötniük a gatyájukat, ha a globális fizetési megoldásokkal fel akarják venni a versenyt a hazai piacon.

A Telenor Magyarország ügyfélszolgálatánál, egyben a cég sajtókommunikációs e-mail címén is megerősítettem az őskövületi korlátozás feloldásának kérését, de levelemre 30 napon belül érdemi válasz nem érkezett.

Az ügyfélszolgálat végezetül annyit válaszolt, hogy "a Telenor által elfogadott bankkártya típusok meghatározása nem csoportunk kompetencia körébe tartozik." (sic!)

Ezért nem volt más választásom, mint megjelentetni ezt a cikket, hátha ezzel több változást el lehet érni, egyben másokat is elrettent ilyen megoldások alkalmazásától.


Homa Péter,
szerkesztő
Bankkártya.hu

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó