Elindult a Mastercard Részletfizetés szolgáltatás - íme a részletek!

2017.12.07. 09:00 | Hírek

Új szolgáltatással ismerkedhetnek meg a magyarok a közeljövőben. A POS terminálokon a vásárlás folyamatában választhatnak egy összegű helyett részletfizetést is, akár kamatmentesen is, amennyiben...

A lényeg, röviden:

A Mastercard Részletfizetés szolgáltatás keretében 20 ezer forint feletti vásárlásnál a PIN kód megadása után egy új menü jelenik meg, melyben egyösszegű vásárlás vagy részletfizetés is választható. Mindkettő esetében a vásárlás teljes összegével megterhelik a kártyát, a különbség a kamatozásban van. A kamat kedvezőbb lesz részletfizetéssel, és lehet nulla is.

A szolgáltatás ma 2000 POS terminálon elérhető, ez a hazai POS terminálok nagyjából 5 százaléka, de folyamatosan terjesztik ki az összes olyan bank termináljára, amelyik csatlakozott a szolgáltatáshoz. Hamarosan valószínűleg majdnem az összes POS terminálon elérhető lesz a Mastercard Részletfizetés.

Ez azonban nem lesz automatikus, a részletfizetés felajánlásához ugyanis az ügyfél kártyáját kibocsátó banknak is nyújtania kell a szolgáltatást, és az ügyféllel le is kell szerződnie erre, azonban úgy tűnik, a kibocsátó bankok között is lesz bőven, aki nyújtani fogja ezt a szolgáltatást.

Az első ilyen bank a Cetelem, amelyiknek kezdetben 2000 kiválasztott ügyfele tesztelheti a szolgáltatást, de a következő hónapokban több lépcsőben bekapcsolják az összes ügyfelet.

A Cetelem 3, 5 és 10 havi kamatmentes részletfizetést kínál, ebből a 3 havi kamatmentes, az 5 és 10 havi pedig kedvezményesebben kamatozik, mintha az ügyfél nem a részletfizetést választaná. A Cetelemnél egyszerre párhuzamosan 99 Mastercard részletfizetés szolgáltatása is futhat az ügyfélnek és akár mind lehet kamatmentes. Ha csak részletfizetése van az ügyfélnek, akkor nem kell minimumösszeget fizetnie, csak a részleteket. Az ügyfél utólag bármikor átválthatja egyösszegűre a részletfizetést és a vásárlás folyamatában is - a kamattal együtt fizetendő teljes összeg ismeretében - visszaléphet a részletfizetéstől és fizetheti egyösszegben az áru vagy szolgáltatás ellenértékét. A Mastercard Részletfizetés készpénzfelvételre nem lesz elérhető, ott a kártyát kibocsátó banknál kell érdeklődni esetleges alternatívákról.

A szolgáltatáshoz a kereskedővel nem kell külön szerződnie a banknak, így minden olyan POS terminálon elérhető lesz, ahol technikailag nyújtható a Mastercard Részletfizetés. Olyan helyeken is, ahol eddig áruhitel sem volt elérhető.

Kezdetben csak hitelkártyákon indul el a szolgáltatás, de később folyószámlához kapcsolt betéti bankkártyáknál is elérhető lesz, ekkor a folyószámlahitel erejéig lehet majd igénybevenni a Mastercard Részletfizetést. Ennek részletei ma még kérdésesek (pl. mi van akkor, ha a számlaegyenleg folyószámlahitel nélkül is nyújtana fedezetet a teljes összegre, illetve lesz-e kamatmentes költés folyószámlahitelből).

Az ügyfelek a Mastercard Részletfizetés logóval ellátott pénztárakban vagy internetes elfogadóhelyeken fizethetnek részletfizetéssel, ha a kártyájukat kibocsátó bankkal erre szerződtek és a vásárlás összege legalább 20 ezer forint. A logó így néz ki:



További részletek: mi hangzott el a sajtótájékoztatón?

Szendrei Szabolcs, a Mastercard Europe termékfejlesztési igazgatója a szolgáltatást Európán belül egyedülálló innovációnak nevezte, hiszen Magyarország a második ország Románia után, ahol elindul a Mastercard Részletfizetés. A Mastercard célja, hogy megkönnyítse az emberek életét és új technológiákkal fizethessünk, mint amilyen az érintéses fizetés is. A Mastercard az internetes fizetések során is aktív.

Makkai Krisztián, az Ofotért üzletekért is felelős GrandVision Hungary ügyvezetője elmondta, hogy az Ofotért egy 68 éves vállalat de innovatív és fiatalos, a bankkártyás vásárlást is az elsők között vezette be. Ma már a tranzakciók 55 százaléka bankkártyás, százezres számú tranzakció történik évente. Eddig azonban nem volt gyors és egyszerű válasz a részletfizetési igényekre a szemüveg vásárlások során. Mostantól a POS terminálon 1 perc alatt 1-2 gombnyomással megvalósítható lesz mindez. Makkai Krisztián szerint ez egy jó termék lesz.

Kovács Szabolcs, a Mastercard termékfejlesztési igazgatója elmondta, hogy 8 országban felmérték a Mastercard Részletfizetés szolgáltatás fogadtatását a vásárlók körében. A skandináv országokban például nem, de a régióban igény mutatkozott rá, Magyarországon és Romániában is. A pénz feletti kontrollt, az átláthatóságot és a rugalmasságot szintén igényelték a fogyasztók, Kovács Szabolcs szerint a Mastercard részletfizetés ezt kipipálja. A hitelkamatot mindig a bankkártyát kibocsátó bank dönti el.

Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank vezérigazgatója beszédében elmondta, hogy a Mastercard Részletfizetéssel a hitelkártya szolgáltatást újítják meg. Nekik ugyanis már eddig is volt ilyen termékük, a Joker, de ez nem volt túl sikeres, mert a vásárlás után az ügyfélnek be kellett telefonálnia hozzá. Ezt a szolgáltatást most „digitalizálták”, „rátették” a terminálra, amivel egyszerűbb és gyorsabb lett. Szabó Péter várakozásai szerint is sikeres lesz a szolgáltatás.

Mint elmondta, a következő évek a jobb digitális szolgáltatásról fognak szólni, ez egy jó példa erre. Jelenleg 2000 kiválasztott hitelkártya birtokos teszteli. Bár a szolgáltatás hibátlanul működik, az esetleges hibák kiküszöbölése miatt folyik ez a tesztelés, melyet a jövő év első negyedévében zárnak le és attól kezdve bocsátják a többi Cetelem hitelkártya birtokos rendelkezésére. A banknak jelenleg 300 ezer aktív hitelkártyája van, melyek kétharmada képes a MasterCard Részletfizetés szolgáltatásra, a többieknek a kártya megújításokkal válik majd elérhetővé jövő tavasztól ütemezve.

A sajtótájékoztatón Szabó Péter egy jelképes szemüveg vásárlással egybekötve 1 millió forintot adományozott a Vakok és Gyengénlátók Hermina Egyesülete nonprofit szervezetnek. A vásárlás során bemutatták a bizonylatot, melyen látszott a részletfizetés ténye, a kiválasztott futamidő, az első részlet összege és a kamat is.

Mint Kovács Szabolcs emlékeztetett rá, ez még az érintéses fizetéstől is különbözik, hiszen nincs szükség új kártyakibocsátásra és a kártyabirtokos is bármikor jelentkezhet, hogy a szolgáltatás hatálya alá akar tartozni. Ekkor regisztrálják és már igénybe is veheti a szolgáltatást, a meglévő POS terminálokra pedig egy szoftverfrissítést követően kerül rá a szolgáltatás. Jelenleg 2000 POS terminálon érhető el.

Borai Botond, a Vakok és Gyengénlátók Hermina Egyesületének vezetője elmondta, hogy egyesületük a legnagyobb taglétszámú látássérült érdekvédelmi egyesület az országban. A gyengénlátók körében népszerű a bankkártyás fizetés, mert a készpénz esetében nagyobb a hibalehetőség, de a kártyánál be tudják ütni a kódot, és ugyanúgy tudnak fizetni. Az 1 millió forintos támogatásból szemüveget vesznek a tagjaiknak. Bár a gyengénlátók a szemüveggel is keveset látnak, de a szemüveg élhetőbb élethez segítheti hozzá őket, élhetőbb hétköznapokat biztosítva számukra.

A továbbiakban az újságírói kérdésekre adott válaszok tovább pontosították a sajtótájékoztatón elhangzottakat.

Egyrészt nincs szükség új hitelkártyára a Cetelemnél a szolgáltatás igénybe vételéhez, a meglévő hitelkártya meglévő hitelkerete terhére 3, 5 vagy 10 havi részletfizetés közül választhat az ügyfél, a 3 havi részletfizetés kamatmentesen fizethető vissza, az 5 és 10 havi részletfizetésnek évi 25 százalékos kamata van. Ha az ügyfél nem a MasterCard Részletfizetés keretében vásárolja meg az adott terméket vagy szolgáltatást, úgy az éves kamat 30,6 százalék. Szabó Péter a kamatok ismertetésekor kiemelte, hogy ez is része a Cetelem felelős hitelezésének.

A tranzakció minimumösszege el kell, hogy érje a 20 ezer forintot, hogy a MasterCard Részletfizetés szolgáltatás - a logóval megjelölt helyeken - elérhető legyen.

Az újságírók közül többen is az áruhitellel hasonlították össze a terméket, holott az áruhitelnél nem egyösszegben, hanem részletekben kell kifizetni a vételérat. Itt a kifizetés a hitelkeretből egyösszegű, és a törlesztés történik részletekben. Egy másik különbség, hogy nem minden terméket lehet megvásárolni áruhitelre, szemüveget például nem lehet. A MasterCard Részletfizetés szolgáltatással. viszont minden nagyobb értékű tranzakcióra elérhető lesz ez a lehetőség amellett, hogy az erre szerződött kereskedőknél az eddigi áruhitel is megmarad.

Mint Kovács Szabolcs elmondta, a konstrukció a betéti (folyószámlákhoz kapcsolt) bankkártyákra is elérhető lesz idővel, amennyiben ahhoz folyószámlahitel tartozik.

A visszafizetéssel kapcsolatos részleteket mindig a kártyakibocsátó bank dönti el. A Cetelem esetében, mint azt Szabó Péter a Bankkártya.hu kérdésére elmondta, legfeljebb 99 darab párhuzamos részletfizetése lehet a kártyabirtokosnak. Ezek visszafizetése során minimum törlesztőrészleten felül fizetendő a MasterCard Részletfizetés részlete a meglévő hitelkeret terhére. Ha nincs részletfizetésen felüli költés, akkor csak a részleteket kell fizetni, a minimumösszeget nem.

Bár az újságírók felvetették, hogy a részletfizetésre a bank adhatna nagyobb hitelkeretet, de Szabó Péter elmondta, hogy a bank csak az ügyfél egyetértésével növelheti meg a hitelkeretet.

Kovács Szabolcs elmondta, hogy jelenleg 5 elfogadó bank vesz részt a szolgáltatásban, az ő POS termináljaikon lesz elérhető ez a szolgáltatás. Köztük van a hazai POS állomány kb. felét kitevő OTP Bank is.

Végül elhangzott az is, hogy a szolgáltatás fejlesztésével az volt a cél, hogy az ügyfélélmény ne különbözzön a hagyományos vásárlástól, de a megerősítő lépésnél a kamattal megnövelt teljes vásárlási összeg látszik. Ekkor az ügyfél - a kamat ismeretében - még mindig visszaléphet a részletfizetéstől és arra is van mód, hogy a kártyabirtokos utólag, a bank telefonos ügyfélsolgálatán módosítsa a részletfizetést egyösszegűre.

Szabó Péter végezetül elmondta, hogy hisznek a fogyasztói tudatosságban, ezért a szolgáltatásról szóló tájékoztatás folyamatosan elérhető lesz a honlapjukon. (A Bankkártya.hu nem talált egy árva szót vagy hirdetményt sem a Cetelem honlapján a sajtótájékoztatót követő napon, bár ennek lehet az az oka, hogy a szolgáltatást jelenleg csak egy korlátozott ügyfélkör teszteli.) A kártyabirtokosokat külön is kiértesítik a szolgáltatásról.

A MasterCard Részletfizetés szolgáltatás internetes vásárlásoknál is működik majd, több bank is nyújtani fogja szoftverfrissítés után. A kutatás szerint erre is van igény, mert az interneten nem lehetett eddig hitelhez jutni, ez könnyebbséget fog jelenteni a várakozások szerint.

További részletek: az eredeti sajtóközlemény a szolgáltatásról:

Új fizetési megoldás Magyarországon!

Rugalmas és tervezhető megoldást jelent a kártyabirtokosoknak az új bankkártyás részletfizetés

Budapest, 2017. december 5. – A Magyar Cetelem Bank és a Mastercard ma bemutatta új, innovatív fizetési megoldását, amely minden eddiginél nagyobb rugalmasságot ad az ügyfeleknek vásárlásaik kifizetéséhez. Elsőként a Cetelem 2000 kiválasztott ügyfele tesztelheti a részletfizetési szolgáltatást, amellyel a vásárlás pillanatában, a POS terminálon választhatják ki, hogy a fizetendő összeget fix részletekben vagy egy összegben szeretnék-e kiegyenlíteni már meglévő hitelkártyájukkal.

A pénzügyi piac szakértőiként a szolgáltatás bevezetői látják, hogy sok családnál komoly pénzügyi tervezést igényel egy-egy olyan időszak, amikor a kiadások megnövekednek, ilyen például az iskolakezdés, az évszakváltások vagy éppen az ünnepekre való készülődés. Ilyen esetekre is megoldást ad a Mastercard részletfizetési szolgáltatás, mely segítségével a kártyabirtokosok a vásárlás pillanatában a POS terminálon dönthetnek arról, hogy a vásárlásukat egy összegben vagy fix részletekben szeretnék-e kifizetni.

„A Mastercard Részletfizetés szolgáltatást, amelyet Magyarországon a Magyar Cetelem Bank vezet be először, azért terveztük, hogy rugalmasabbá tegyük a hitelkeret felhasználását a kártyabirtokosoknak. Ezzel a megoldással új lehetőségek nyílnak meg a kártyabirtokosok előtt, jobban ki tudják használni az akciós lehetőségeket, egyszerűbben meg tudnak venni új termékeket, miközben a kiadásaikat végig az ellenőrzésük alatt tarthatják. Úgy gondolom, hogy ez egy olyan innovatív és felhasználóbarát termék, amelynek van helye a magyar piacon, és büszkék vagyunk arra, hogy Európában az elsők között vezethetjük be azt” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az új funkció próbaüzeme a Cetelem 2000 kiválasztott hitelkártyabirtokosával a mai napon elindult. Ezen ügyfelek jogosultakká váltak arra, hogy például egy szemüveg vagy egy sífelszerelés megvásárlásakor a pénztárnál döntsenek a megvásárolni kívánt termék kifizetésének módjáról. Amennyiben a fizetni kívánt összeg eléri a 20 000 Ft-ot, a POS terminál automatikusan fel fogja kínálni nekik a részletfizetés lehetőségét és a választható futamidőket. Mivel a vásárlás a hitelkártya keretéből kerül kiegyenlítésre, nincs szükség bírálatra és ügyintézésre sem.

„A részletfizetési szolgáltatásunk megújításával egy fontos mérföldkőhöz értünk el. A Cetelem Joker részletfizetéssel élménnyé alakul a vásárlás, hisz ilyen gyorsan és egyszerűen még nem volt lehetősége az ügyfeleknek fix részletre vásárolni. Úgy gondolom, hogy a hozzá kapcsolódó átlátható árazás és a tervezhetőség szintén nagyon fontos az ügyfeleinknek, mivel ez lehetőséget ad arra, hogy a családi költségvetés kiegyensúlyozott maradjon, és a fontos bevásárlások is megvalósulhassanak. Örömteli pillanat ez, mert ismét sikerült egy újabb lépést tenni afelé, hogy az ügyfeleink igényeit még jobban kiszolgáljuk” – mondta Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója.

Az Ofotért, Magyarország legnagyobb optikai hálózata ma bejelentette, hogy országszerte minden üzletében bevezeti a részletfizetési szolgáltatást.

„Az Ofotért mindig is nyitott volt arra, hogy újításokkal, friss elképzelésekkel, innovatív megoldásokkal kedvezzen vásárlóinak. Régóta elérhető minden üzletünkben a bankkártyás fizetés, mert azt tapasztaltuk, hogy a hozzánk betérők az elektronikus fizetésre jellemző gyorsaságot és kényelmet keresik, és nem szívesen hoznak nagyobb összegű készpénzt magukkal. Az Ofotért számára a Mastercard és Cetelem Bank által most bevezetésre kerülő részletfizetési lehetőség egy régóta fennálló és jelentős igényre hoz megoldást. A vásárlók keresik a részletfizetési lehetőséget, amire eddig nem tudtunk gyors és egyszerű megoldást nyújtani. A most bevezetett folyamat, amelynek keretében a POS terminálon meg lehet oldani a vételár részletekben történő kifizetését biztossá teszi a sikert és sokak számára megkönnyíti a szemüvegvásárlást” – mondta Makkai Krisztián, az Ofotért üzletekért is felelős GrandVision Hungary ügyvezetője

A Magyar Cetelem Bank, a Mastercard és az Ofotért a mai bejelentéséhez kapcsolódóan 1.000.000 forintot adományozott a Vakok és Gyengénlátók Hermina Egyesülete nonprofit szervezetnek. A támogatást az egyesület szemüvegek vásárlására használja fel a 2018. december 31-ig terjedő időszakban.


A képen Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank Zrt. vezérigazgatója üti be az első nyilvános részletfizetéses vásárlás során a PIN kódját. A vásárlás tárgya egy szemüveg volt, mellyel egyidejűleg 1 millió forintot adományoztak a Vakok és Gyengénlátók Hermina Egyesülete nonprofit szervezetnek.
 

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó