Fizess Szimplán - Elindult az Európában egyedülálló OTP Mobil fizetőalkalmazás
2014.08.25. 11:40 | Hírek |
![]() ![]() ![]() |

Több szempontból is meglepődnek majd azok, akik az OTP Bankcsoport új mobilfizetési alkalmazását, a Simple-t letöltik majd és használni kezdik. Egyrészt több új funkcióval is találkoznak, mely más mobilfizetési alkalmazásokban eddig nem volt elérhető. Másrészt költéseiket egy bankkártya-független belső egyenleg terhére is bonyolíthatják, mely bankkártyával, vagy egy másik személy Simple egyenlegéről tölthető fel, így akár bankkártya nélkül is költekezhetnek. Részletes tudósításunk az alkalmazást bejelentő sajtótájékoztatóról és persze magáról az alkalmazásról.
Nemrég foglalkoztunk az OTPay mobilalkalmazással, mely elsősorban a webáruházas fizetéseinket könnyíti meg egy vagy több beregisztrált, bármely bank által kibocsátott bankkártya biztonságosabb és kényelmesebb használatával. Az OTPay hamarosan használható lesz a világ összes MasterPass elfogadóhelyén.
Ezzel szemben a most indult Simple alkalmazás, melyet az OTP Mobil Kft. fejlesztett ki és üzemeltet, több új szolgáltatást és azok kifizetésére több fizetési módot is biztosít. Mint azt Benyó Péter, az OTP Mobil Kft. ügyvezetője az alkalmazást bemutató sajtótájékoztatón elmondta, sok mobilfizetési megoldás akad itthon és külföldön is, de mindegyikben nagyon erős a technológiai fókusz, ami a széleskörű elterjedés szempontjából hátrány, hiszen korlátozza azt a felhasználói kört, amely számára érdekes lehet egy ilyen alkalmazás. A Simple alkalmazás kifejlesztésével az volt a cél, hogy a felhasználói igényekre reagáljanak, így teljes körű vásárlási élményt tudjanak nyújtani. Az ügyvezető elmondta azt is, hogy közel 4 hónapnyi béta teszt időszak után mostantól a Simple alkalmazás fokozatos növekedésére, bővülésére számít.
A Simple alkalmazás funkciói
Az alkalmazás segítségével többféle szolgáltatást vásárolhatunk. A Coca-Cola és a MasterCard együttműködésének eredményeképpen az országban jelenleg 300 ponton áll már olyan italautomata, melynél nem csak PayPass kártyával, de mobiltelefonos alkalmazással és NFC-s telefonokkal is lehet fizetni. Ez európai szinten is egyedülálló.
Emellett a Simple alkalmazás teljes körű vásárlási élményt nyújt mobilon, egy másik funkción, a Mobilpincéren keresztül. Ez a fejlesztés az igény megfogalmazódásától kezdve a termékek kiválasztásán keresztül egészen a számla rendezéséig egy egyszerű folyamattal segíti a felhasználót, hogy gyorsan és kényelmesen, ugyanakkor biztonságosan tudja leadni ételrendelését kedvenc éttermében.
Egy harmadik funkció, a Mozi segítségével, mely jelenleg a fővárosi Corvin Moziban próbálható ki, a kiválasztott film vetítésére megvásárolt mozijegy az alkalmazásba „érkezik vissza”, így nem kell azt kinyomtatni. A nézőtérre az elektronikus jegy Simple alkalmazásban történő felmutatásával lehet bemenni.
Végül létezik egy Ételfutár funkció is, amelyen keresztül a Pizza.hu gyűjtőportállal szerződött szolgáltatóknál lehet étel házhozszállítást rendelni.
A Simple alkalmazás a jövőben további funkciókkal is fog bővülni.
A Simple alkalmazás Mobilpincér funkciója
A sajtótájékoztatón részletesen a Mobilpincér funkciót mutatták be, illetve az újságírók kipróbálhatták az italautomatát is.
A Mobilpincér funkció arra a kényelmetlenségre ad hatékony választ, amikor beülünk egy étterembe és várni kell a pincérre. Amint ugyanis az étteremben elfoglaltuk helyünket az asztalnál, az ott található QR-kódot beszkennelve a Simple alkalmazás felismeri az éttermet, majd megjeleníti annak aktuális étlapját és itallapját, amelyből választhatunk, sőt rendelésünket is leadhatjuk az alkalmazás segítségével. Fontos tudni, hogy az alkalmazás használatához mindenképp szükségünk lesz mobil internet kapcsolatra, vagy használhatjuk a helyi WiFi kapcsolatot is. Az étterem így az interneten keresztül értesül a megrendelésünkről és vissza is igazolja azt az alkalmazásban, a pincér közvetítése nélkül.
A fizetéshez sem lesz szükség közvetítőre, hiszen az elfogyasztott ételeket az alkalmazás segítségével ki is fizethetjük és még a borravalóról is szabadon dönthetünk (hogy ne kelljen számolni, az alkalmazás egyből a számla meghatározott százalékait ajánlja fel), így mire a pincérrel először találkozunk, már csak az ételt kell hoznia, mi minden mást elrendeztünk az alkalmazás használatával.
Ha azonban kérdésünk van, vagy bármilyen más okból szükségünk van a pincérre, akkor egy külön gombbal az alkalmazásból asztalunkhoz hívhatjuk őt. Így az alkalmazás nem tesz bennünket feltétlenül önkiszolgálóvá egy étteremben, csupán lehetőséget ad meggyorsítani a rendelés és a fizetés folyamatát.
A Mobilpincér funkció kifejlesztésével Benyó Péter szavai szerint a felhasználó számára az egyszerűség és az élvezetes rendelés és fizetés, a kereskedők, szolgáltatók számára pedig az optimalizáltabb, átláthatóbb, szervezhetőbb folyamat volt a cél. Mint az ügyvezető elmondta, a 4 hónapos intenzív béta teszten kiderült az is, hogy a rendelés Simple mobilalkalmazásra terelésével, az egyszerűbb folyamatokon felül komoly forgalomnövekedés is generálható.
A sajtótájékoztatón azért még láthatóak voltak a rendszer kisebb gyermekbetegségei, például előfordult, hogy a főétel és desszert egyszerre érkezett az asztalhoz. Szintén probléma volt, hogy elektronikusan egyszerre bármennyi megrendelés is beérkezhetett, míg a hagyományos folyamatban a pincér szűkíti a rendelési keresztmetszetet azzal, hogy egyszerre csak egy asztalnál tud rendelést felvenni és a rendelésen kívül más munkája is van. Ezen felül, mivel egy asztalhoz egyetlen QR kód tartozik, ezért a pincér még több különálló felhasználótól érkező rendelésnél sem fogja tudni, hogy ki rendelte az ételt vagy italt, így a felhasználónak segítenie kell a pincért az ételek személyenkénti felszolgálásában.
Benyó Péter szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy ha a felhasználók (beleértve az éttermeket is) megszokják az alkalmazás használatát, akkor ezek a problémák meg fognak szűnni. Bár az alkalmazással lehetséges az is, hogy mindenki külön-külön fizesse a saját fogyasztását, a klasszikus együttes rendelés esetén az asztalnál ülők a saját alkalmazásukban külön-külön megnyitott étlapról (megrendelés és fizetés nélkül) is segíthetik a fizető személyt a megrendelés összeállításában.
A Simple alkalmazás italautomata funkciója
Az italautomata, amelyet szintén ki lehetett próbálni a helyszínen, egy LCD kijelzőn jeleníti meg azt a QR kódot, amelyet beszkennelve a Simple alkalmazáson keresztül, élő internetkapcsolat segítségével ki lehet fizetni a terméket. Mivel a kijelzőn lévő QR kód nem olyan jól olvasható, mint az éttermi asztalon lévő, papír alapú QR kód, ezért az autófókusszal, illetve makrófelvételi lehetőséggel nem rendelkező telefonokkal csak nehézkesen lehet beolvasni a QR kódot úgy, hogy az alkalmazás értelmezni tudja (annak ellenére, hogy ugyanezekkel a telefonokkal az éttermi asztalnál lévő papírra nyomtatott QR kód beolvasó volt). Az OTP Mobil képviselője szerint azonban le fogják cserélni az automaták kijelzője előtti védő plexit, melyet követően vélhetően javulni fog a beolvasás hatékonysága. Mindenesetre elképzelhető, hogy a régebbi telefonokkal egy italautomatánál marad a PayPass kártya, vagy rosszabb esetben az aprópénz használata.
A Simple alkalmazás egyenlegének feltöltése, használata
A Simple mobilalkalmazás egyenlege az alkalmazásból elindítva az OTP Bank internetes bankkártya elfogadási felületén tölthető fel bármilyen bankkártyáról, alkalmanként legfeljebb 50 ezer forinttal, de a művelet tetszés szerinti számban megismételhető, az egyenlegnek nincs felső korlátja. Egy újságírói kérdésre válaszul Benyó Péter elmondta, hogy jogi szempontból nézve utalványokat mozgatnak az egyenlegek használata során, így a már feltöltött egyenleget nem lehet bankkártyára vagy készpénzre visszaváltani.
Az ügyvezető külön szólt arról is, hogy a vásárlás jóváhagyásához szükséges limitet (tehát hogy milyen tranzakciós összeg felett kér egy általunk külön választott jelszót a Simple alkalmazás), saját magunk állíthatjuk be és bármikor módosíthatjuk. Alapértelmezetten ez 5.000 Ft, de 0 Ft-ra is beállítható, ekkor minden tranzakcióhoz szükséges a jelszó megadása. Egy jelszó mindenképpen védi tehát az alkalmazást, a limitet pedig célszerű minél alacsonyabbra állítani.
A Simple alkalmazás pozícionálása
Elhangzott az a kérdés is, hogy PayPass helyett tényleg egyszerűbb-e a QR-kód szkennelgetése és az internetes adatforgalom? Benyó Péter erre úgy válaszolt, hogy az alkalmazás csak kiegészíti a kártyát, nem versenyez vele, hiszen a bankkártya egy széleskörűen elterjedt, nemzetközi lefedettséggel rendelkező fizetési eszköz. A QR kóddal a céljuk a platformfüggetlenség megteremtése volt, hiszen ez a megoldás azokkal a telefonkészülékekkel is használható, amelyek nem NFC-képesek. A Simple alkalmazás üzenete tehát inkább az, hogy "ha nincs nálam a PayPass kártyám, de nálam van a telefonom, akkor tudok azzal is fizetni", hiszen rendelkezésemre áll a Simple egyenleg, vagy az otthon hagyott kártyám úgy, hogy távolról is rátölthetek róla a Simple egyenlegre.
A fejlesztők összességében nem a fizetés sebességének további gyorsítását szerették volna elérni (azt a PayPass után fokozni már úgysem nagyon lehet), hanem az egész rendelési-fizetési folyamatot kívánták kényelmesebbé és gyorsabbá tenni.
Adatbiztonság
A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy jelent-e adatbiztonsági problémát az, hogy az alkalmazásba a Facebook adatokkal is be lehet jelentkezni. Az ügyvezető válasza szerint a facebookos bejelentkezés nincs kapcsolatban a pénzügyi tranzakciókkal, ilyen tartalmú adatcsere sincs, a pénzügyi tranzakciók biztonságát az OTP Bank banki szintű biztonsággal garantálja. A Facebook funkció csak az egyszerűbb bejelentkezés miatt lett megvalósítva.
Az első számok...
Mint Benyó Péter újságírói kérdésre az alkalmazás elterjedésével kapcsolatban elmondta, a felhasználói célcsoport szempontjából az elején inkább a "korai befogadókra" utaznak, akik szeretik a teljesen újszerű megoldásokat. Nem is tehetnek másként, hiszen sem Magyarországon, sem Európában nincs még egy ilyen megoldás, melyben sok és vegyes szolgáltatást több fizetési móddal lehet kifizetni. Első körben 30-40 ezer felhasználóval számolnak, akik nyitottak a mobilfizetésre.
A Simple további fejlesztései
Mint a sajtótájékoztatón elhangzott, az alkalmazás jelenleg csak belföldön lesz használható és elsősorban az elfogadóhelyek fejlesztése lesz a cél.
Az ügyvezető a Bankkártya.hu-nak elmondta, hogy az alkalmazás tartalmi szolgáltatásának bővítésén dolgoznak, így hamarosan mind a tranzakció történet, mind az ételrendelés adattartalma bővülni fog. Jelenleg ugyanis az étterem jóváhagyása után már nem lehet ellenőrizni, hogy mit rendelt a felhasználó és az még kifizetés után sem ellenőrizhető.
Az alkalmazásba jelenleg csak egy szállítási cím és egy számlázási cím regisztrálható. A jövőben több címet is lehet majd tárolni az alkalmazásban.
Benyó Péter arról is beszélt a Bankkártya.hu-nak, hogy a felhasználókat az alkalmazás kényelmén és gyorsaságán túl egyedi kedvezményekkel is kívánják magukhoz csábítani.
Az OTP Mobil háttere
Arról, hogy nagyvállalati környezetben maradjanak az OTP-n belül vagy leányvállalati működésben hozzák létre a vállalkozást, több mint 1 éve döntött az OTP Bank menedzsmentje. A teljesen független vállalkozás mellett végül az az érv szólt, hogy a pénzügyi szektor dinamizmusát így hatékonyabban le tudják követni, hiszen önálló jogokat kaptak informatikában, üzletben, marketingben. A komoly tőkeháttérrel, de nulláról indult beruházásban ma már mintegy 30 munkatárs dolgozik az alkalmazás kialakításán, továbbfejlesztésén, illetve az elfogadóhelyek bekapcsolásán.
Letöltési linkek
A Simple mobilalkalmazás letöltése a Google Playról:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.otpmobil.simple
A Simple mobilalkalmazás letöltése az App Store-ból:
https://itunes.apple.com/app/id819236628
A További részletek szakaszban az OTP Mobil saját sajtóközleményét ismertetjük a Simple mobilalkalmazás indulásáról.
További részletek:
Újraértelmezi a mobiltelefonos vásárlást a Simple
Okostelefonnal rendelték a Costes és Kiosk fogásokat a Sziget VIP részlegében
Közel egy évi fejlesztés és tesztelés után a Szigeten debütált az OTP Mobil Simple applikációja. Az alkalmazással a teljes mobillal történő vásárlási folyamatot értelmezték újra a készítők a rendeléstől a fizetésig. A Simple jelenleg ital automatáknál, éttermi és online ételrendelésnél, valamint mozijegyvásárlásnál használható, de év végéig további funkciók érkeznek. A bejelentés napján a Sziget VIP részlegében tesztelhették az alkalmazást a szerencsések.
Az okostelefonos fizetés világszerte terjed, azonban az erre fejlesztett megoldások általában csak a fizetési tranzakcióra koncentrálnak, és nem használják ki a telefonban rejlő további lehetőségeket. A Simple erre ad választ, túlmutatva az eddig elérhető applikációkon. Az ingyenes alkalmazás már letölthető a Google Play-ből és az Appstore-ból is.
„Egy okostelefon felhasználására rengeteg lehetőség van: mi szerettünk volna egy olyan applikációt létrehozni, ami megmutatja ezeket, így nemcsak egy bankkártyát integráltunk a mobiltelefonba, hanem lefedjük az egész vásárlási folyamatot, a kiválasztástól egészen a fizetésig" - mondta Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője. - „A fejlesztésnél a szolgáltatások kiválasztásakor azt tartottuk szem előtt, hogy melyek azok a mindennapi helyzetek, amelyeket a Simple használatával gyorsabbá, egyszerűbbé tudunk tenni" - tette hozzá.
A bank- és mobilszolgáltató-független alkalmazás kétségtelenül egyik legizgalmasabb funkciója, hogy segítségével a felhasználók egyes éttermekben és szórakozóhelyeken a telefonjukon nyithatják meg az étlapot, adhatják le rendelésüket és fizethetnek is. "Senki sem szeret sokáig várni, hogy megkapja az étlapot vagy felvegyék a rendelését, ráadásul a vendéglátóhelyeknek is egyszerűbbé teszi az életét az applikáció" - mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója. "A tesztek során mindkét felhasználói oldalról pozitív visszajelzéseket kaptunk és az volt a tapasztalat, hogy nagyon gyorsan megbarátkoztak az applikációval" - tette hozzá.
A pincér funkció mellett az alkalmazással 300 étteremből lehet ételt rendelni. Emellett országszerte többszáz ital automatából lehet vásárolni, böngészni a moziműsort és megvenni a mozijegyet. Benyó Péter a további lehetőségekről azt mondta, első körben az elfogadóhelyek számának bővítésére, valamint arra fókuszálnak, hogy minél többen használják a Simple alkalmazást, ugyanakkor terveik szerint már idén új szolgáltatások is érkeznek az alkalmazásba.
Az eseményen ott volt Gerendai Károly, aki a Sziget fesztivál és a Costes és Kiosk éttermek nevében is köszöntötte az új fejlesztést. A készpénzmentes fizetési innovációk kiterjesztésében úttörő szerepet vállaló üzletember elmondta: „Úgy gondolom, hogy a mobilfizetés és az okostelefonok nyújtotta lehetőségek elterjedése jelentős innovációt jelentene a vendéglátóipar és más szektorok számára. A Simple alkalmazás azokat a lépéseket teszi meg, melyek ahhoz kellenek, hogy a felhasználók széles körben elkezdjék használni az ilyen típusú innovációkat."
A Simple egy olyan, hazai fejlesztésű alkalmazás, amely a mobilfizetés mellett számos olyan funkciót tud, amivel egyszerűbbé teszi az életet. A mobilszolgáltató- és bankfüggetlen alkalmazás szinte minden androidos és iPhone okostelefonra ingyenesen letölthető az Apple Store-ból, vagy a Google Playből.