Elindult Magyarország első mPOS megoldása: interjú az Ingenico Magyarországért felelős vezetőjével

2015.03.27. 18:00 | Hírek

Szabó Gábor, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetője szerint mostantól megnyílt az út a bankok számára, hogy az Allianz, az Ingenico és a MasterCard közös sajtótájékoztatóján bemutatott megoldást a KKV szektornak is megvalósítsák és értékesítsék.

Ez egy három részes cikksorozat harmadik cikke. A második cikk itt olvasható: http://bankkartya.hu/hirkategoria/hirek/cikk/szetnics-laszlo-az-mpos-egy-ujabb-lepes-a-keszpenzmentes-vilag-fele

Bankkártya.hu: - Van-e jelenleg hasonló megoldás, tehát mPOS Magyarországon?

Szabó Gábor: - Ezen kívül nincs más projekt, Magyarországon mi vagyunk az elsők, bár Nyugat-Európában már számtalan ilyen megoldás és még több megvalósítás alatt lévő projekt van.

BK.HU: - Milyen megoldások vannak most, amelyek mobil bankkártya olvasó terminálként működnek és akár  egy értékesítő is használhatná?

Sz.G.: - A fővárosi taxikban például jelenleg is kötelező a bankkártya terminál, és számtalan további partnerünk használ mobil terminált. Azokban a terminálokban saját GSM SIM kártyát kell használni, gondoskodni kell a papírtekercs újratöltéséről, ami mind a bankkártya elfogadás költségét növeli. Ezek a megoldások általában szigetszerűen működnek, és nincsenek az értékesítő saját rendszeréhez integrálva.

BK.HU: - Mi a legfőbb előnye, hogy a mobiltelefon alkalmazáshoz integrálják a bankkártya elfogadó terminált?

Sz.G.: - Az integrációnak több előnye is van, az egyik, hogy nem kézzel adja meg a kereskedő a terminálon az összeget, hanem azt a rendszer küldi el a terminálnak, így nincs tévedési lehetőség. Fontos, hogy nincs nyomtató és GSM adapter a terminálban, így a terminál egyetlen töltéssel akár hetekig üzemképes. Nyilván a fentiek miatt a terminál is kevesebbe kerül, és mivel nem kell egy külön SIM kártya a terminálba, az üzemeltetésen is lehet megtakarítani, ami szintén fontos előny.

BK.HU: - Tehát a kereskedők kizárják a tévedés lehetőségét, ritkábban kell a termináljukat tölteni, olcsóbb az eszköz és az üzemeltetés is?

Sz.G.: - Pontosan ezek az előnyök, amiért egyre több partnerünk választja ezt a megoldást világszerte, és ezek voltak az Allianz számára fontos érvek is.

BK.HU: - A Bluetooth-on kívül milyen megoldások vannak még, melyekkel okostelefonhoz csatlakoztatva bankkártyát lehet elfogadni? Például az Egyesült Államokban elterjedt egy olyan megoldás, amelyet a headset aljzatba kell csatlakoztatni.

Sz.G.: - Ezek a megoldások Európában nem terjedhetnek el. Az Egyesült Államokban egy jóval egyszerűbb, a mágnescsíkra épülő szabvány volt. Az ún. EMV chipes szabvány Európában mindenhol kötelező, és már az Egyesült Államokban is gyors ütemben zajlik az átállás. A Bluetooth számunkra kézenfekvő választás, mert egyszerű, szabványosított csatlakozási mód, amely kényelmes használatot biztosít. Természetesen ez lehetett volna másképp, például kábelen keresztül, bár akkor telefon típusonként eltérő kábelekre lenne szükség. A Bluetooth teljesen biztonságos, másrészt nem kell kezelni kábelekkel. Elég, ha az értékesítő előveszi és odaadja az ügyfélnek. 5-10 méteren belül biztosan működik.

BK.HU: - Mi történik, amikor valaki elveszíti ezt a készüléket?

Sz.G.: - Ez az eszköz egy rendszer része. Mi nem csupán a terminált értékesítettük az Allianz számára, hanem adtunk hozzá egy komplett rendszert. Így a háttérrendszerben egyszerűen letiltható az elveszített terminál.

BK.HU: - A white label megoldás miatt kell-e valamilyen rendszerintegráció, ha a kereskedőnek csak egyetlen ilyen terminálra van szüksége? Neki is szüksége van-e egy komplett rendszerre a használatához, beleértve a szoftverfejlesztés költségét és a licenszdíjat?

Sz.G.: - Ez a megoldás azoknak a nagyobb cégeknek szól, akinek több száz ilyen terminálra és egyedi megoldásra van szüksége. Ezt projekt alapon lehet megvalósítani. Ezen kívül dolgozunk magyarországi bankokkal azon, hogy ők lépjenek piacra ilyen megoldással. Tehát ha egy kiskereskedő szeretne ilyet, akkor azt a saját bankjánál kell majd igényelnie. Az a megoldás nyilván a bank arculatát fogja viselni és a bank által meghatározott mobiltelefon alkalmazással fog működni, amit a kereskedők nem tudnak személyre szabni maguknak. Az a célunk, hogy az adott bank a mi megoldásunkat kínálja saját ügyfeleinek. Az, hogy a bank milyen kondíciókkal, milyen konstrukcióban kínálja majd a megoldást, függ a piaci igénytől és saját üzletpolitikájától. Tehát hogy bérleti díjat kér érte, vagy eladja az eszközt, ezt a bank fogja kidolgozni.

BK.HU: - Azon kívül, hogy egy női táskában elfér, milyen érveket lehet még felhozni a készülék mellett?

Sz.G.: - A legfontosabb indok, hogy a kereskedő el tud fogadni bankkártyát vele. Ezáltal ügyfelei elégedettebbek lesznek, nőni fog a vásárlások száma és összege. A megoldás biztonságos, az összes szükséges tanúsítvánnyal rendelkezik, és nagyon egyszerű a használata.

BK.HU: - Az eszközt bemutató sajtótájékoztatón elhangzottak számok, de ezek egy több százas projekt részei az Allianznál. Mit mondhatnánk a kis- és középvállalkozásoknak, amelyek a bankkártya elfogadásban jóval költségérzékenyebbek? Hiszen Magyarországon sokszor azért nem lehet eladni egy alacsonyabb jutalékú bankkártya elfogadást, mert a kereskedő nem hajlandó kifizetni a terminál árát, így azt be kell építeni a bankkártya elfogadási jutalékba.

Sz.G.: - Mi azon túl, hogy kifejlesztettük ezt a terméket, együttműködünk a bankokkal ennek bevezetésében. A KKV ügyfeleket ők fogják majd kiszolgálni, és biztosak vagyunk abban, hogy nagy sikere lessz a megoldásnak a kis és középvállalati ügyfelek körében.

BK.HU: - Azt lehet tudni, hogy milyen árszinten?

Sz.G.: - Ezt még túl korai kérdés. Nyilván fog attól függeni, hogy milyen ügyfélről van szó, milyen forgalommal. Maga ez az eszköz jóval olcsóbb, mint egy hagyományos bankkártya terminál, hiszen nincs benne nyomtató, nincs benne GPRS modem. Azt gondoljuk, hogy ez a végfelhasználók szemszögéből is látszódni fog.

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó