Elindult Magyarországon az mPOS, elsőként a MasterCard, az Ingenico és az Allianz megoldásában

2015.03.27. 18:00 | Hírek

Mostantól olyan újfajta megoldással is találkozhatunk (egyelőre csak az Allianz Hungária biztosító üzletkötőinél), amelynél a bankkártya elfogadás az üzletkötő okostelefonján keresztül zajlik. Az mPOS-nak hívott terminálról és annak magyarországi megjelenését bejelentő sajtótájékoztatójáról részletesen beszámolunk Olvasóinknak.

Ez egy három részes cikksorozat első cikke. A második cikk itt olvasható: http://bankkartya.hu/hirkategoria/hirek/cikk/szetnics-laszlo-az-mpos-egy-ujabb-lepes-a-keszpenzmentes-vilag-fele

Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovákiáért felelős igazgatója azzal kezdte az új, okostelefonnal működő kártyaelfogadó berendezést bemutató sajtótájékoztatót 2015. február 19-én, hogy a MasterCard munkatársai gátfutók, tehát rengeteg akadályt kell átugraniuk, maratoni futók, tehát nagyon hosszan csinálják ezt és a gátok közötti időben sprinterként működnek, azaz nagyon gyorsan kell egyik pontról a másikra eljutniuk.

A szót átvéve Végh István, az Allianz Hungária Zrt. operációért és IT területért felelős vezérigazgató-helyettese azzal folytatta, hogy évek óta keresnek egy jó fizetési megoldást az ügyfelek számára. Az eddigi technikai megoldások egyike sem volt azonban hiánytalan. Az Ingenico megoldásában viszont felfedezték azokat az elemeket, amely jól alkalmazható a biztosításban. A megvalósítási projektben sikerült egy olyan, az ügyfelek számára kényelmes és biztonságos megoldást találni, mellyel beszedhetők a biztosítási díjak, sőt a díjhátralékok is. A közvetítők is jól fogadták az eszközt. Tavaly év végre 300 készüléket terveztek, de már 500-nál járnak, tranzakciókat tekintve pedig 2000 tranzakció felett, 70 eurós tranzakciós átlaggal. A teljes projektben 800 készülékük lesz, Európában ez az első ilyen projekt.

Végh István ezt követően elmondta, hogy egy hiánypótló megoldásról van szó. A készpénzmentes megoldás eddig csak a csoportos beszedés, illetve a postai csekk ügyfél általi átutalása volt. Korábban több alternatív díjfizetési megoldást is kidolgoztak, pl. QR-kódos, vagy call centeres (IVR) díjfizetést, most ezek mellé illeszkedik ez a megoldás.

Az Allianz számára fontos volt, hogy egy zárt, integrált megoldás születhessen, az illeszkedjen az értékesítési és a díjkezelési folyamatba, ne kelljen kézzel beírni például a szerződésszámot, vagy az összeget.

Az okostelefonon futó Allianz mobil alkalmazás köti össze a kártyaolvasó terminált az Allianz rendszereivel. A rendszer teljes körű biztonsággal üzemel, így teljesíti a bankkártyákra vonatkozó PCI DSS szabályokat, ezen kívül az Allianz a csoport előírásoknak megfelelően külső független auditot is igénybe vett. A biztonságot növeli az e-mailes visszaigazolás, melyben az ügyfél azonnal visszaigazolást kap a rendszertől a tranzakciót követően, és természetesen kezeli a PIN kódot is.

Az eszközök használata nyilvánvalóan csökkenteni tudja a készpénzforgalmat, mely nagyon fontos szempont a biztosítónál, de ezen felül úgy látják, plusz bevételeket is generál, ráadásul a hátralékkezelést is segíti. Ezzel a biztosító üzletkötője ugyanis a helyszínen el tudja végezni a hátralék beszedését, nem kerül tehát sor a szerződés felmondására.

Szabó Gábor, az Ingenico Csoport országmenedzsere a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az üzletben működő, helyhez kötött hagyományos megoldásoknál mobilisabb kártyaelfogadás felé 2-3 éve nyitott a cég, miután ez új igényként merült fel. Erre ad választ a sajtótájékoztatón bejelentett megoldás. Az Ingenico hisz abban, hogy a futárcégeknél, házhoz járó szolgáltatóknál egyre több, nem helyhez kötött értékesítési igény lesz a jövőben. Külön előnye, hogy integrált rendszert tud alkotni a mobiltelefonon futó alkalmazással, ezzel kizárja a külön kezelést. Az Ingenico várakozásai szerint az eszköz új bevételt fog generálni az ezt választó partnereik között.

Szabó Gábor elmondta azt is, hogy az Ingenico a világ legnagyobb, banki készpénzmentes fizetési eszközöket és az ilyen típusú fizetési rendszereket értékesítő vállalata. Jelenleg 20-22 millió termináljuk működik szerte a világban, ezzel a világ összes termináljának a fele az ő kezükben van. A tapasztalatuk, piaci ismeretük és a szakmai reputációjuk alapján egyre több ilyen projektet fognak bejelenteni a jövőben.

Ottilia Rouget, az Ingenico Group kelet-európai marketing és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az Ingenico 35 éves történetében mindig a legfontosabb volt, hogy a biztonság nem opció. Az innovációnak és a biztonságnak úgy kell fejlődnie, hogy egymásnak megfeleljenek. Ez a megoldás, melyet az Allianz Hungária számára fejlesztettek, nem egy eszköz, hanem egy komplex megoldás. A lényege az, hogy biztonságos Ingenico terminál felhasználja az okostelefon kommunikációs csatornáját, hogy a tranzakciót végre tudja hajtani. Ahhoz, hogy ezt végre tudja hajtani, biztonságos megoldásra van szükség.

Az egész rendszer mögött van tehát egy háttér, melyet az Ingenico fejlesztett és üzemeltet az Allianz Hungária számára. Ennek a háttérrendszernek olyan fontos szerepei vannak, mint az egész rendszer biztonságának a megtartása, az információs adatok biztosítása az Allianz számára. A rendszerben nincs kinyomtatott bizonylat, hiszen azok elektronikusan vannak tárolva, melyek biztonságáról az Ingenico gondoskodik. Amellett, hogy a biztonsági szabványoknak megfelel a megoldás, egy még magasabb biztonsági szabványnak is megfelel, mely a point to point titkosítás, vagyis nem csak az adatok szállítását titkosítják, de még maguk az adatok is titkosítva vannak.

Ez a megoldás teljesen white label megoldás, azaz márkázható és arculatilag testre szabható a megrendelő által. Sőt, az összes háttérrendszer is ilyen, az Ingenico csak az üzemeltetésről gondoskodik a háttérben.

Az Allianz Hungária, a MasterCard és az Ingenico számára is fontos az innováció, ezért úgy döntöttek, hogy bruttó 1 millió forinttal segítik egy civil szervezet, a Bridge Budapest munkáját. Az innovatív, Magyarországról indult, de globális sikert elért vállalkozások által létrehozott szervezet vezetője, Kriskó Veronika a sajtótájékoztatón nyilvánosan megkötötte az Allianz utasbiztosítását az Allianz és az Ingenico okostelefonos megoldása segítségével, így a díjfizetési folyamatot bemutatták az újságíróknak. A visszaigazoló e-mail azonnal megérkezett és a díjfizetés is azonnal megtörtént.

Végh István a sajtótájékoztatón újságírói kérdésre elmondta, hogy az implementációs költség az eszközök beszerzésével együtt nagyságrendileg 30 millió forintba került, de a MasterCard egy innovációs pályázat keretében részben támogatta ezt. A működtetési költség címén egy reguláris szolgáltatási díjat fizetnek az Ingenico felé, ezen felül csak a hagyományos banki költségek merülnek fel. A számítások és a jelenlegi adatok alapján a projekt költsége kevesebb, mint egy éven belül megtérül a díjbevétel növekedés, a szerződésveszteség csökkenése és az adminisztrációs költségek csökkentése következtében. Az üzletkötőknek nem kell külön fizetniük az eszközért, feléjük csak értékesítési volumen elvárás van.

A további részletek közt a 3 cég sajtóközleményét ismertetjük.

További részletek:

Forradalmian új, mobil fizetési megoldás a biztosítási piacon: mobil bankkártya-terminál az Allianz pénzügyi tanácsadóinál

Akár otthon, a nappalinkban ülve is fizethetünk bankkártyával az Allianz pénzügyi tanácsadóinál egy új, Magyarországon elsőként használt fizetési megoldásnak köszönhetően. Az Allianz Hungária Zrt, az Ingenico Group és a MasterCard közös fejlesztésében létrehozott mobil bankkártya-terminál a tanácsadók okostelefonjához csatlakoztatva teszi lehetővé a mágnescsíkos, chipes és egyérintéses kártyák elfogadását, így az egyszerű gyors és biztonságos fizetést.

Az Allianz tanácsadói folyamatosan kapcsolódnak be a programba a terminál 2014. október 31-i bevezetése óta, február 15-én már 560-an rendelkeztek ilyen megoldással. A megoldás sikerét mutatja, hogy ebben a rövid időszakban a tanácsadók csaknem 7000 tranzakciót bonyolítottak le, amelynek 20 százaléka egyérintéses fizetés volt. Év végére ez a szám megsokszorozódhat, hiszen a tervek szerint december végén az ügyfelek már 800 tanácsadónál teljesíthetik díjfizetési kötelezettségüket bankkártyával, akár egyetlen érintéssel is. Az mPOS (mobil POS) terminál gyors, kényelmes és biztonságos fizetést tesz lehetővé, így az ügyfelek elkerülhetik a csekkbefizetést vagy a banki átutalás költségeit.

„Az mPOS terminálok bevezetése ügyfeleink még magasabb szintű kiszolgálását biztosítja, hiszen segítségével tanácsadóink teljes körű szolgáltatással állnak rendelkezésükre a tanácsadástól kezdve a szerződéskötésen át a biztosítás indításáig, valamint az első díj és az esedékes díjak befizetéséig – mindezt az ügyfelünk által választott helyen és időben” – mondta Pásti Zoltán, az Allianz Hungária Zrt. értékesítésért és hálózatirányításért felelős vezérigazgató-helyettese.

„Az innovációban élenjáró biztosítóként az Allianz oly módon fejleszti termékeit és szolgáltatásait, hogy azok még inkább ügyfelei kényelmét és a megváltozott ügyféligények kielégítését szolgálják. Társaságunk digitalizációs törekvéseinek megfelelően az mPOS terminálok bevezetése korszerű, papírmentes és innovatív megoldást biztosít, ami a teljesen automatizált folyamattal kényelmes, rugalmas, gyors és biztonságos díjfizetést tesz lehetővé” – mondta Végh István, az Allianz Hungária Zrt. operációért és IT területért felelős vezérigazgató-helyettese.

„Az Ingenico Group egyik legfontosabb törekvése a folyamatos innováció annak érdekében, hogy vállalati ügyfelei számára gazdagabbá, zökkenőmentesebbé és személyesebbé tegye a saját vásárlóikkal való együttműködést, függetlenül az értékesítési csatorna típusától. Büszkék vagyunk rá, hogy az Allianz Magyarország az Ingenico Group-ot bízta meg saját innovatív mobil fizetési megoldásának kifejlesztésére, amely lehetővé teszi a tanácsadók számára, hogy a legnagyobb biztonság mellett fogadjanak el kártyás fizetéseket okostelefonjuk és a hozzá tartozó üzleti applikáció, valamint az Ingenico mobil terminál segítségével. Az új megoldást a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő robusztus adminisztrációs és kimutatásokat, jelentéseket szolgáltató háttér rendszer támogatja” – mondta el Luciano Cavazzana, az Ingenico Group Olaszországért és Kelet-Európáért felelős ügyvezető igazgatója. 

„Az mPOS terminál forradalmian új fizetési megoldás Magyarországon, amely jól mutatja a MasterCard elkötelezettségét az innováció irányában. Nagy előrelépés a készpénzmentes társadalom felé, mert általa olyan területen érhető el a kártyás fizetés, ahol eddig nem volt jelen. Világszerte egyre több vállalkozás választja a mobil fizetési terminálok - szakmai nevén mPOS - használatát annak érdekében, hogy növelje forgalmát, és jobb kiszolgálást biztosítson ügyfeleinek. A terminál használata gyors és egyszerű, az okostelefonok elterjedésével kézenfekvő megoldás azoknak a szolgáltatóknak, amelyek eddig csak készpénzt fogadtak el, de szívesen változtatnának ezen” - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Az Ingenico iCMP mPOS terminálja egy okostelefon vagy táblagép és egy hozzá tartozó iOS és Android alatt futó üzleti, értékesítési alkalmazás kiegészítésével működő bankkártya elfogadó megoldás. A készülék egyaránt alkalmas a mágnescsíkos, a chipes és az egyérintéses kártyák elfogadására, kompakt mérete miatt pedig ideális megoldás a nem helyhez kötött fizetési szituációkban. A terminál biztonságos Bluetooth kapcsolat segítségével kommunikál az okostelefonnal vagy táblagéppel. A megoldás különlegessége az is, hogy nincs kinyomtatott nyugta, ezeket az ügyfél emailen keresztül kapja meg és nem kell tárcájában őriznie.

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó