Hadat üzent a papírnak a K&H Bank

2018.09.05. 17:53 | Hírek

Már 26 készpénzmentes K&H bankfiók működik és 209 azonnali jóváírós ATM.

Teljes mellszélességgel fordult a digitalizáció felé a K&H Bank. A hitelintézetnél 60 ezer ügyfél rendelkezik már biometrikus profillal, mely lehetővé teszi, hogy papír nélkül szerződjenek. Az aláírt dokumentumokat ezt követően elektronikusan tárolhatják az ügyfelek, és természetesen a bank is megőrzi azokat.

Mint a K&H Bank mai sajtótájékoztatóján elhangzott, a napi pénzügyekhez köthető ügyletek 20 százaléka már teljesen papírmentesen bonyolítható.

A hitelintézetnél 1,4 százalékkal nőtt az ügyfelek száma 1 év alatt, 2018. júniusában 688 ezer ügyfele volt a K&H Banknak. Közülük 404 ezer ügyfél számlájára rendszeres jövedelemátutalás érkezik (+7,7 százalékos növekedés egy év alatt), amely kiemelt prioritást élvez a banknál, hiszen szorosabb és hosszabb banki kapcsolat, több kapcsolódó termék és több ügylet is kötődik hozzá. A teljes portfólión belül így 55-ről 59 százalékra nőtt a jövedelem átutalásos ügyfelek száma.

5-6 ezer ügyfél használja jelenleg aktívan a K&H Bank mobilapplikációját NFC-s fizetésekre az androidos okostelefonokon, kiváltva ezzel a bankkártyát az érintéses terminálokon, de a Bankkártya.hu kérdésére Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője úgy fogalmazott, hogy ennél nagyobb felfutást vártak. (A Bankkártya.hu várakozásai szerint a mobiltelefonos fizetés egy lassúbb felfutással fog terjedni hazánkban, mint ahogy azt a szakemberek várják, így a K&H ügyfélkörének fejlődése reális.)

A hitelintézet 1993-ban Magyarországon először vezette be a befizetős ATM-eket, melyekben borítékos befizetés vált lehetségessé, a bankfiók nyitva tartási idejétől függetlenül. Most ismét a K&H-nál debütált egy újfajta befizetést lehetővé tevő ATM típus, az online jóváírást biztosító ATM. Ennek előnye, hogy a befizetés azonnal megtörténik a nap 24 órájában és a hét 7 napján, tehát az ügyfél számlájára egyből rákerül a pénz. Ez nagyon hasznos lehet például hétvégén, amikor nincs lehetőség banki befizetésre - és egyelőre átutalás azonnali fogadására sem, legalábbis más bankból. A K&H ATM-jeinek közel fele ilyen. A Bankkártya.hu kérdésére a banktól azt a választ kaptuk a sajtótájékoztató után, hogy jelenleg vizsgálják ezek gazdaságosságát és ez után hozzák meg további döntésüket az esetleges jövőbeli bővítésre vonatkozóan. A pénzvisszaforgatós ATM lehetőségét szintén vizsgálják, jelenleg pilot jelleggel négy ilyen ATM üzemel.

A K&H Biztosítónál is jelentős digitalizáció zajlik. 2018. első félévében a vagyonkárok 65 százalékát, a gépjárműkárok 50 százalékát a biztosító saját okos kárbejelentő alkalmazásán keresztül jelentették be az ügyfelek. Ugyanígy, az ügyfelek 55 százaléka élt a - bizonyos vagyonkárok esetén elérhető - videós kárbejelentés segítségével a Dekra által biztosított alkalmazáson keresztül. A K&H bankfiókokban a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, a casco és a lakásbiztosítások esetében is teljesen papírmentesen szerződhetnek az ügyfelek, s Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint ezt kedvelik is az ügyfelek. A papír nélküli értékesítés során az ügyfelek a bankos/biztosítós ügyintéző tabletjén írják alá a szerződést és e-mailben kapják meg a biztosítási kötvényt.

A bank működési költségei 4,2 százalékkal nőttek, ebben benne van a pénzügyi tranzakciós illeték is, melyet a bank szed be az ügyfelektől, de az államkasszába fizet be. Ez az illetékbevétel 6 százalékkal nőt, e nélkül a bank működési költségei 3 százalékkal nőttek.

A további részletek közt közreadjuk a teljes sajtóközleményt, amit a bank a sajtótájékoztató után kibocsátott.

További részletek:

A K&H Bankcsoport 2018 első félévét 31,5 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta. Az ingatlan- és pénzügyi eszköz értékesítési tranzakciókból származó 4 milliárd forintnyi rendkívüli bevétel nélkül az eredmény 27,4 milliárd forint volt, ami 22%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A nyereségnövekedés elsősorban a nagyobb üzleti volumennek, a növekvő ügyfélszámnak és a továbbra is alacsony hitelezési veszteségeknek köszönhető. A kamatbevételek nettó 4,6%-os és a díjbevételek 12%-os növekedése következtében a rendkívüli rendkívüli tételek nélkül a bevétel 11,6%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A K&H Biztosító 2018 első félévében 2,2 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami 63%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

„Az ügyfélhitelek és betét állományok is jelentős mértékben nőttek az előző év azonos időszakához képest. Az ügyfeleknek nyújtott hitelek állománya a 2017. első félévi 1306 milliárd forinthoz képest 2018 első felében elérte az 1459 milliárd forintot (+12%). Ennek következtében a hitelezési piacon a 2017. júniusi 10,0%-ról 2018. júniusára 10,3%-ra nőtt a K&H részesedése. A betétállomány a 2017. első félévi 2089 milliárd forintról 2018 első félévében 2329 milliárd forintra nőtt (+12%)”- ismertette Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője, majd hozzátette: „A hitelezési aktivitás növekedésének köszönhetően 2017 év vége óta 1,5%-kal 62,7%-ra nőtt a hitel/betét mutatónk.”

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese így fogalmazott: „2018 első felében 63%-kal nőtt a nettó eredményünk az előző év azonos időszakához képest, és elérte a 2,2 milliárd forintot. A nem életbiztosításokból származó díjbevételünk a kötelező gépjármű felelősségbiztosításnak köszönhetően elérte a 20,4 milliárd forintot, ami 11%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az életbiztosítási üzletág jelentős üzleti teljesítményt nyújtott, és a tisztán kockázati termékek esetében 19%-os növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.”

„Stabil pénzügyi eredményeink ügyfeleink bizalmát, és a magyar gazdaság támogatásában betöltött szerepünket tükrözik. 2018 első félévének végére lakossági ügyfélállományunkat mintegy 700 000-re (+1,4% éves szinten), a jövedelmüket rendszeresen hozzánk utaló ügyfelek számát 400 000-re (+7,7% éves szinten) növeltük. Mindez jól mutatja ügyfeleink igényét arra, hogy mind több pénzügyi szolgáltatást vegyenek igénybe tőlünk.  A K&H összesen 228 milliárd forint új hitelt nyújtott 2018 első felében. Az elmúlt 12 hónapban jelentős mértékben, 49%-ról 82%-ra nőtt a fix kamatozású jelzáloghitelek igénylésének aránya a saját folyósításunkon belül. A K&H kínálja a jelzáloghitelek legszélesebb választékát. Folytatjuk beruházásainkat digitális megoldásainkba, annak érdekében, hogy ügyfeleinknek minél egyszerűbb és kényelmesebb banki és biztosítási szolgáltatásokat tudjunk kínálni. A biometrikus aláírás tavaly év végi bevezetése óta mostanra már 60 000 ügyfelünk rendelkezik biometrikus profillal. A számlákkal kapcsolatos napi banki tranzakciók 20%-át van lehetőség teljesen papírmentes formában is elvégezni. 209 készpénzbefizetésre alkalmas ATM-ünkkel szintén piacvezetők vagyunk. A fióki befizetési tranzakciók fele ezeken az ATM-eken keresztül történik, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a hét bármely napján, a nap bármely órájában készpénzt vehessenek fel, illetve fizethessenek be”, jelentette be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.

A K&H Bank nem auditált, konszolidált IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye az alábbiak szerint alakult:

milliárd forint    2017. június 30.    2018. június 30.    változás
nettó eredmény    22,5    31,5    +40%
nettó eredmény az ingatlan- és a pénzügyi eszköz tranzakciókból származó rendkívüli bevételek nélkül     22,5    27,4    +22%
ügyfélhitelek     1306    1459    +12%
ügyfélbetétek     2089    2329    +12%
befektetési alapok állománya     784     806    +3%
működési bevétel a   rendkívüli tételek nélkül    71,9    80,3    +12%
működési költségek a megfizetett tranzakciós illetékekkel együtt    -45,5    -47,4    +4%
 hitelportfolió minősége            
  nem-teljesítő hitelek    8,6%    7,1%    -1,5%
  hitelezési veszteségek     -0,5%    -0,3%    +0,2%
tőke és likviditás            
  tőkemegfelelési mutató (bankcsoport)    15,1%    16,6%    +1,5%
  hitel/betét mutató    62,8%    62,7%    -0,1%
  szolvencia mutató (Biztosító)    257%    222 %    
hatékonyság             
költség/bevétel arány (bankadóval együtt)     67,1%    62,7%    -4,4%
költség/bevétel arány (bankadó nélkül)    63,3%    59,1%    -4,2%
tőkearányos megtérülés     18,3%    23,9%    +5,6%

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó