Hamarosan már be sem kell mennünk az üzletbe, ha vásárolni szeretnénk - bemutatkozik a "Connected Screen"

2017.06.01. 08:00 | Hírek

Napjainkban érezhetően fokozódik a verseny a vásárlókért, melyet az értékesítés fejlődése mellett alapvetően befolyásol a technológia fejlődése is. Most egy nagyon izgalmas technológiai megoldást mutatunk be a Bankkártya.hu-n, mely Magyarországon még nem jelent meg, de az Ingenico készen áll arra, hogy hazánkban is bevezesse a „Connected Screen”-t, melynek még magyar megfelelője sincs. Lényege, hogy a vásárló a terméket egy reklámtábla érintőképernyőjén választhatja ki és ugyanott ki is fizetheti. Sármay Bence, az Ingenico magyarországi termékértékesítési vezetője válaszolt a kérdéseinkre.

Homa Péter, Bankkártya.hu (BKHU): - Magyarországon 2016-ban mutatkozott be a Connected Screen nevű termék, először egy konferencián, majd egy kereskedelmi vásárban. Ez az újszerű értékesítési technika a bolti területen kívülre is kitolhatja a vásárlás (és a kereskedők számára a vevőszerzés) élményét. A kereskedők milyen szolgáltatásokat érhetnek el a segítségével?

Sármay Bence, az Ingenico magyarországi termékértékesítési vezetője (S. B.): - Az Ingenico Connected Screen valóban a boltokon kívülre is eljuttatja a vásárlás élményét. Jó példa erre a francia Casino kereskedelmi lánccal közösen fejlesztett e-kereskedelmi megoldásunk, amelynek keretében a kijelzőt egy kempingben helyeztük el, ahol nincs más bolt. A nyaralók így gyorsan és nagy választékból vásárolhatnak, a kiválasztott és kifizetett termékeket pedig rövid határidővel kiszállítják nekik a kereskedelmi lánc munkatársai.

A Connected Screen felhasználási területei sokfélék lehetnek, értékesíthetünk rajta termékeket és szolgáltatásokat, és remekül működik együtt az olyan innovatív vásárlási omnichannel platformjainkkal, mint például a „drive to store” (amely egy térképen keresztül elvezet minket a fizikai boltba) vagy a „click and collect” (online vásárolunk, de fizikailag vesszük át az összekészített árut).

BKHU: - A vásárlónak milyen technikai felszereltséggel kell rendelkeznie a Connected Screen használatához?

S. B.: - A vásárláshoz mindössze egy érintőkártyára (MasterCard PayPass vagy VISA payWave) vagy NFC fizetésre képes telefonra van szükség, akárcsak a bolti kártyás fizetések esetén.

BKHU: - Hogyan keltik fel a vásárló figyelmét, tekintettel arra, hogy ez egy teljesen újszerű eladási technika?

S. B.: - Jelenleg Franciaországban üzemel élesben is ez a technológia, itt szakmai eseményeken, ügyféleseményeken és a közösségi médiában népszerűsítjük a Connected Screen-t.

BKHU: - Pontosan hogyan működik a vásárlás, illetve az eladás folyamata? Mire kell figyelnie a vásárlónak és a kereskedőnek, amiben ez a fizetési megoldás eltér a megszokott folyamatoktól?

S. B.: - Akárcsak egy hagyományos vásárlás során, a vásárló kiválasztja a képernyőn a terméket, vagy szolgáltatást, amelyet szeretne megvásárolni, majd odaérinti a kártyáját vagy a telefonját a képernyőn jelzett ponthoz és ezzel meg is történik az érintésmentes fizetés. Ezt követően a terméket a bolt kiszállítja a számára.

BKHU: - Bevonható-e egy internetes fizetés is a rendszerbe, amellyel a vásárló végül mégsem érintéssel, hanem interneten keresztül fizeti ki a Connected Screen-en meglátott terméket?

S. B.: - Akár egy teljes webshop is megjeleníthető a Connected Screen képernyőjén, de olyan omnichannel megoldásokat is tud futtatni a megoldás, mint például a „Click and Collect” csatorna, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a vevő a képernyőn csak lefoglalja a terméket, átvenni azonban a boltban, vagy a házhozszállítás segítségével fogja.

BKHU: - Egy ilyen Connected Screenhez történő csatlakozás milyen (többlet)költséggel jár a kereskedőre nézve? Vagy létezhet valamilyen vegyes költségmegosztás is az elfogadó bank, a kereskedő és a Connected Screen-nek helyet adó ingatlantulajdonos között?

S. B.: - A Connected Screen ára versenyképes, tekintettel arra, hogy az eszköz egy teljesen egyedi felhasználói élményt nyújt a vásárlóknak. Jelenleg nem kezelünk ehhez hasonló költségmegosztásos szerződéseket.

BKHU: - Vannak-e már ilyen termékek Magyarországon, illetve a nagyvilágban? Ha igen, mióta, milyen sikerrel? Hogyan fogadták ezt az újszerű vásárlási lehetőséget a vásárlók, figyelembe véve, hogy a plakátról történő vásárlás önmagában, tehát fizetés nélkül, vagy internetes fizetéssel már eddig is létezett, sőt, egy ideig Magyarországon is elérhető volt ez?

S. B.: - Jelenleg nem üzemel még a megoldás Magyarországon, Nyugat-Európában azonban már lehet találkozni a Connected Screen-nel. Az első reakció általában: „Ez brilliáns”, a második pedig: „Mi mindenre lehet még használni ezt az eszközt?”. A már megvalósult projektről szintén rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk – ilyenek például a Casino kiskereskedelmi lánccal és a Hammerson bevásárlóközpontokkal közös projektek.

BKHU: - A Connected Screen adományozásra, illetve bizonyos társadalmi ügyekhez történő pénzgyűjtésre is alkalmas. Vannak-e tapasztalatok arról, hogy az adományozás típusú kezdeményezéseket hogyan fogadták az emberek, illetve az adománygyűjtő szervezetek?

S. B.: - Az adományozási projektjeink mindenhol pozitív visszhangot kaptak. Ez a megoldás nagyon egyszerűen implementálható, és a támogatás is gyors és zökkenőmentes – az adományozó csak odaérinti a kártyát és már kész is. A jótékonysági szervezetek számára készítettünk néhány sablont is, amit csak fel kell tölteniük grafikai elemekkel és már futhat is a kampány a kijelzőn.

BKHU: - Érdeklődnek-e a termék iránt a magyar kereskedők, vagy a kártyaelfogadást kínáló cégek, hitelintézetek, netán olyan állami közlekedési szereplők, mint a vasút vagy a helyi, illetve távolsági autóbusz társaságok?

S. B.: - A bankok természetesen érdeklődőek az eszköz iránt - leginkább egy-egy darabot szeretnének belőle elhelyezni az ügyféltérben. Európa szerte számos kereskedelmi szervezet számára érdekes a megoldás, az állami szektorban viszont egyelőre nem történtek tárgyalások.

BKHU: - Mi az a legfőbb előny, amely segítheti a Connected Screen termékek elterjedését, mind a kereskedő, mind pedig a vásárló oldalán?

S. B.: - A vásárlók számára a legfontosabb előnyök a gyorsaság, az egyszerűség, illetve annak elkerülése, hogy egyes termékek elfogyjanak.

A kereskedők számára pedig a megoldás egy teljesen új, intuitív értékesítési csatornát teremt, amelyen gyorsan és biztonságosan fogadhatnak fizetéseket és interaktív tartalmakat is futtathatnak. A Connected Screen távoli hozzáféréssel vezérelhető, továbbá valós idejű adatokat és elemzéseket is kínál. Az interaktív reklámkijelzők üzemeltetőinek pedig egy olyan új értékesíthető szolgáltatást kínál, ami a készpénzmentes fizetés jövőjét reprezentálja.

Fontos még megjegyezni, hogy a kijelző pontosan ugyanolyan fizetési háttérrendszert használ, mint bármely más Ingenico terminál, így az implementáció egyszerű és zökkenőmentes lehet.

BKHU: - Köszönjük az interjút!

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó