Indul a WhatsApp fizetési rendszere

2018.06.14. 08:00 | Hírek

A WhatsApp Payment hamarosan elérhető lesz minden felhasználó számára, mint egy egyszerű pénzküldési lehetőség. A WhatsApp már be is mutatta ezt a funkciót, de még csak néhány felhasználó érheti el, hamarosan azonban minden indiai felhasználó élvezheti a szolgáltatás előnyeit.

Az erről szóló cikk (magyar fordítása a jelen cikk végén olvasható):

https://responsiblecorporate.com/2018/05/31/whatsapp-payment-option-expected-to-roll-out-next-week/

a Bancard kommentárja a cikkhez:

Iszonyúan mozgalmas időszakban vagyunk az elektronikus fizetések fejlődése terén, ezen a piacon hosszú évtizedek óta most a legizgalmasabb az élet. Miközben a fizetés hosszú évtizedekig a bankok privilégiuma volt, az elmúlt években ez egyre inkább kikerült az elefántcsont-toronyból és számos bankon kívüli versenytárs kezdte harapdálni ezt a hatalmas tortát, méghozzá egyre sikeresebben. Az első nevére még mindenki emlékszik, PayPalnak hívják, de napjainkban ez már sokkal szélesebb körű az Apple Paytól a Transferwise-ig, köztük sok olyan szereplővel, akit nem is ismerünk a magyar piacon.

A versenyt nem csak a digitalizáció, az okostelefonok robbanásszerű teljesítése, de az állam, pontosabban az Európai Unió is segíti a PSD2 irányelvvel. A fizetési piacra a jövőben csaknem ugyanolyan könnyű lesz majd belépni, mint más piacra, és ez egészen biztosan erős versenyt fog generálni, amelyben sok klasszikusnak számító szereplő kihullhat.

Mint látjuk, akár a WhatsApp típusú szereplők is haraphatnak ebből a tortából, még ha idehaza nem is túl nagyot, Indiában biztosan. De hallottunk már a Google vagy a Facebook sokat kritizált fizetési rendszeréről is (a Google esetében többről is), sőt a magyar Cellum is fejlesztett egy olyan módszert, amellyel üzenőalkalmazásban lehet pénzt küldeni.

Itt tulajdonképpen már csak egyetlen kérdés maradt, aminek az eldöntéséért a cégek iszonyú öldöklésbe fognak majd egymással, amint a piac telítettebbé válik: a felhasználók melyik fizetási szolgáltatást részesítik majd előnyben?

 

A cikk magyar nyelvű összefoglalója:

Annyira gyors üteművé vált a fizetési rendszerek fejlődése, hogy a WhatsApp úgy döntött, felgyorsítja fizetési szolgáltatása bevezetését. A WhatsApp eleinte csak egy üzenőalkalmazás volt, de aztán szépen továbbfejlődött és ma már minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a legtöbb hasonló alkalmazás. Indiában a WhatsAppot használják a leginkább üzenetküldésre, így a fizetési megoldással történő integráció segít Indiának a készpénznélküli társadalom felé haladás rögös útján.

A WhatsApp már UPI-képes (Unified Payment Interface, azaz egységes fizetési interfész), amit olyan pénzintézetekkel történt integráció is fémjelez, mint az Axis Bank, az ICICI Bank és a HDFC BANK. De hamarosan csatlakozik majd a rendszerhez az indiai állami bank, az SBI is.

A WhatsApp egyszerű pénzküldést kínál majd a felhasználók számára, akik csevegés közben küldhetnek vagy fogadhatnak majd pénzt, nem kell elhagyniuk az üzenőfelületet. Mivel a WhatsApp-ot Indiában vidéken is sokan használják, ezért - a készpénzmentes társadalom fejlesztésén túl - ez egy jó lehetőség a digitalizáció terjesztésére is.

A WhatsApp app azonban csak a leghíresebb indiai app, de nem az egyetlen. A digitális fizetési piacon erős verseny tapasztalható Indiában, így van ott még sok versenytárs, például a legnagyobb digitális fizetési app, a Paytm, vagy más versenytársak, mint a BHIM, a Tez, a PhonePe vagy a Jio Money.

(a Responsiblecorporate.com cikke nyomán)

 

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó