Tablethez vagy okostelefonhoz csatlakoztatható mobil kártyaolvasó körkép, 2016. tavasz

2016.06.30. 08:00 | Hírek

Egy kártyaelfogadó kereskedő képviselője azzal a kérdéssel fordult szerkesztőségünkhöz, hogy a mai magyar kártyaelfogadói kínálatban milyen megoldások érhetők el a tablethez vagy okostelefonhoz csatlakoztatható kártyaleolvasó POS terminálok tekintetében? Kérdésünkkel minden, magyarországi kártyaelfogadással foglalkozó bankot és céget megkerestünk. Íme a válaszok!

Olvasónk kérdését azzal indokolta, hogy külföldön sok ilyet látott (PayPal, Square), de ezek nem igazán érhetőek el itthon. A kártyaelfogadó piac szereplőihez intézett kérdésünkben utaltunk arra, hogy az Ingenico által kifejlesztett Allianz Ügyfélkassza típusú integrált rendszermegoldás helyett azonnal elérhető, bármely KKV számára igényelhető megoldások érdekelnek bennünket.

A leggyorsabban válaszoló OTP Bank megemlítette, hogy azonnal elérhető a Vodafone és OTP Bank által tavaly decemberben elindított, ReadyPay névre hallgató mPOS megoldás. Ennek keretében a Vodafone biztosítja az eszközöket (okos eszköz, SIM kártya, Ingenico mPOS eszköz), a bank pedig a mögötte levő kártyaelfogadási szolgáltatást. További részletek az alábbi linken olvashatók:
http://www.vodafone.hu/uzleti/kozep-nagyvallalatok/szolgaltatasok/m2m/m2m-megoldasok/readypay
A legnagyobb magyarországi POS terminál szállító, az Ingenico is a fenti megoldást ajánlotta. A megoldást külön cikkben mutatjuk be, melynek elérhetősége:
http://bankkartya.hu/hirkategoria/hirek/cikk/bankkartya-elfogadas-egyszerubben-readypay-az-okostelefonos-kartyaolvaso
Szabó Gáborral, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetőjével a termék hátteréről készített interjúnkat itt olvashatják:
http://www.bankkartya.hu/harmadik cikk

A K&H Bank válasza szerint náluk egyelőre még nem érhető el ilyen eszköz.

Az UniCredit Bank szintén nem tud ilyen megoldást kínálni jelenleg. A bank azonban jobban kifejtette a válaszát. E szerint jelenleg tradicionális POS-készülékekkel szolgálja ki ügyfeleit, melyek a legkorszerűbb fizetési módot, azaz az érintéses fizetést is támogató, formailag letisztult, kompakt, kis helyet foglaló eszközök. A magyarországi infrastruktúra evolúciós fejlődését és az ügyfeleknek a kártyás fizetést biztosító eszközökkel kapcsolatos igényeinek változását természetesen nyomon követik, és a tapasztaltakat felhasználják üzleti ajánlataink kidolgozásánál.

Kifejezetten támogatják például az úgynevezett cash-only szegmensek készpénzmentesítésére irányuló tevékenységeket, melyben igen nagy szerepet játszhat az mPOS terminálok elterjedése a hazai piacon.

Ugyanakkor, ha egy kereskedő valóban innovatív fizetési eszközre vágyik, mint amilyen például a First Data által kínált Clover, amely ötvözi a tablet, a pénztárgép és a kártyaelfogadó terminál funkcióit, arra álláspontjuk szerint sajnos még várnia kell a hazai piacon. Ezek az eszközök egyelőre jellemzően a tengerentúlon érhetőek el. Ennek az eszköznek a bevezetése hazánkban azonban számos nehézséggel is járhat, hiszen azoknak meg kell felelniük az online kassza követelményeinek is.

Az UniCredit Bank azzal fejezte be a válaszát, hogy bíznak abban, hogy a kártyaelfogadói hálózat penetrációjának fejlődésével párhuzamosan itthon is teret hódítanak majd a Cloverhez hasonló innovatív megoldások. Nyitott kérdés azonban, hogy egy ilyen modern, integrált eszköz mennyire kelti majd fel a hazai kereskedők érdeklődését.

A CIB Bank azt válaszolta, hogy kínálatában a fizikai kártyaelfogadás tekintetében az asztali és a mobil POS terminálok (GPRS) érhetőek el az ügyfelek részére, okostelefonhoz vagy tablethez csatlakoztatható leolvasó nem. Emellett az online kártyaelfogadást a kereskedői honlapokhoz kapcsolódó fizetési felülettel biztosítják.

A legnagyobb hazai bankfüggetlen, kizárólag bankkártya elfogadással foglalkozó SIX Payment Services válasza szerint cégüknél Svájcban már elindult az mPOS értékesítése, melynek magyarországi bevezetése is folyamatban van. A cég válaszában kiemelte, hogy ügyfelei számára igyekszik továbbra is professzionális megoldásokat kínálni. Jelenleg a legmodernebb, érintéses fizetésre is alkalmas, széles elfogadási portfólióval rendelkező POS-készülékekkel illetve innovatív e-commerce elfogadással vannak jelen a hazai piacon a bankkártya elfogadást illetően. Ígéretük szerint nyomon követik a bankkártya piac fejlődését, illetve az ügyfelek igényeinek folyamatos feltérképezése alapján végzik el a fejlesztéseiket.

A startupok iránt fogékony, kizárólag kártyaelfogadással foglalkozó Borgun válasza szerint ők egyelőre nem foglalkoznak MPOS elfogadással, jelenleg az esetleges piaci lehetőségek felmérését végzik. Báti Márton, a Borgun hazai partnereként működő B-Payment Zrt. vezérigazgatója lapunknak elmondta, hogy szerinte az MPOS bevezetése a piaci szereplők elvárásainál lassabb lesz. Egyrészt azért, mert a magyar kártyabirtokos alapvetően bizalmatlan az iránt, hogy egy ismeretlen eszközön kell megadni a PIN kódját, ami ráadásul egy mobiltelefonról van vezérelve. A kizárólag kártyaelfogadással foglalkozó cég tapasztalata szerint a vevők félnek attól, hogy ezzel a technológiával illetéktelen kezekbe kerülhetnek a bankkártyájuk adatai.

Másrészt Báti Márton szerint az Egyesült Államokban az MPOS-hoz hasonló megoldások robbanásszerű elterjedése annak (is) köszönhető, hogy az eszköz, amit használnak, 5 dollárba kerül, azonban kizárólag mágnescsík olvasására alkalmas. Ezzel szemben Európában már csak EMV elfogadásra alkalmas eszközöket lehet telepíteni, sőt inkább csak érintéses+EMV elfogadásra alkalmas eszközt. Egy ilyen eszköz ára egyelőre bőven 100 euró fölött van, ami nagyon közelít egy hagyományos POS terminál árához, ami sem az elfogadó, sem pedig a kereskedő számára nem teszi lényegesen rentábilisabbá az elfogadást. Ezt áthidalandó a kártyatársaságok aktívan támogatják bár az eszköz beszerezéseket, de ez a vezérigazgató szerint „csak” szépségtapasz.

Nem válaszolt a megkeresésünkre (de foglalkozik kártyaelfogadással) a Budapest Bank, az Erste Bank, az FHB Bank, az Escalion és a KKV szektorból épp kivonult Payu.hu. A Takarékbankhoz nem találtunk működő e-mail címeket, de ők is foglalkoznak kártyaelfogadással.

A cikksorozat folytatása:
http://bankkartya.hu/hirkategoria/hirek/cikk/bankkartya-elfogadas-egyszerubben-readypay-az-okostelefonos-kartyaolvaso
 

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó