Hitelkártya társaságok a csalások ellen

2000.09.04. 06:00 | Sajtószemle
A telefonos és világhálós visszaélések riasztó méretű elszaporodása cselekvésre kényszerítette a hitelkártya-társaságokat. A Visa és a Mastercard a jövőben részletesebb információkat igényel a nem személyesen megjelenő vásárlóktól.
Londoni tudósítónktól
Legfrissebb felmérések szerint az Egyesült Királyságban az elmúlt évben 190 millió fontra emelkedett a kártyás vásárlásokkal elkövetett sikkasztások összege. A Visa 802 millió fontnak megfelelő hitel- és bankkártya veszteséget könyvelt el, ami 1998-hoz képest 28 százalékos emelkedést takar. Az Apacs, azaz a Fizetési Klíring Szolgáltatók Szövetségének becslése alapján 4 millió font értékű visszaélés az Interneten keresztül lebonyolított vásárlások során keletkezett. A The Times napilapnak nyilatkozó Carl Clump, a Retail Decisions elnevezésű, kifinomult sikkasztásgátló berendezéseket szállító vállalat vezérigazgatója úgy véli, az internetes kártya-tranzakciók 10 százaléka csalás.
Ezért a Visa és a Mastercard hitelkártya-társaságok abban állapodtak meg a minap, hogy a kártyatulajdonosoktól* telefonos és on-line vásárlások esetében a korábbinál jóval részletesebb információkat kérnek. Míg az Egyesült Királyságban eddig csak a kártya számát és lejáratát kellett megadni, várhatóan jövő áprilistól kezdve a kártyák hátlapján, a tulajdonos aláírása mellett háromjegyű számot tüntetnek fel, és ezt, valamint a lakáscímet, illetve a postai irányítószámot kérdezik majd meg, úgy, ahogy ez az Egyesült Államokban most is bevett szokás. Amennyiben az ügyfél által megadott információk helytelenek, a megrendelést nem fogadják el. A hitelkártya-társaságok különben is fontolgatják a könnyen hamisítható aláírások megszüntetését és helyettük négyjegyű titkos kód bevezetését.
R. Hahn Veronika

Megjegyzés:
*kártyabirtokosok
(BNI)
Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó