Visa: belépő az e-kereskedelembe

2000.09.04. 12:00 | Sajtószemle
A világ vezető elektronikus fizetési márkájaként számon tartott Visa International ismertette várakozásait azzal kapcsolatban, miként tesz szert egyre nagyobb jelentőségre és népszerűségre az elektronikus kereskedelem a világ vásárlóközönségének körében. Már jelenleg is az internetes vásárlások alkotják a Visa leggyorsabban növekvő üzletágát, az előrejelzések pedig alátámasztják azt a széles körben elterjedt nézetet, mely szerint ez a tendencia a jövőben is tovább folytatódik. A Visa ezenkívül arról is beszámolt, miként kívánja bevezetni ügyfelei és partner kereskedői számára először a mobil-, majd pedig az univerzális kereskedelmet. Ez utóbbi már valóban minden tér- és időbeli megkötöttség nélkül teszi lehetővé a vásárlást a világ minden pontján. Jelenleg a Föld népessége által fogyasztási cikkek vásárlására fordított összeg 7,95 százaléka kötődik a Visa International kártyáihoz, ami százszázalékos növekedést jelent 1994-hez képest. A Visa kártyákkal évente végrehajtott mintegy 21 milliárd tranzakció forgalma mára elérte az évi 1,6 billió dollárt. Ennek az összegnek ma két százalékát költik el jelenleg az Interneten keresztül, az arány öt éven belül meghaladja a tíz százalékot. A mobilkereskedelemnek köszönhetően pedig a korábban említett 400 millió PC mellett a nemzetközi piac közel 1 milliárd vezeték nélküli eszköze is hamarosan belép a kártyás tranzakciók potenciális helyszíneinek sorába.
Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó