Bealkonyulhat az internetes csalóknak

2000.09.06. 10:28 | Sajtószemle
Az internetes vásárlás biztonságát garantálja a Fotex, a Westel Mobil és a K & H Bank újdonsága. A Don't Worry nevű szolgáltatás keretében a kártyabirtokost a rendszer SMS-ben értesíti a tranzakcióról, és a bank csak akkor terheli meg a számláját, ha az ügyfél visszaküldi a PIN-kódját, így igazolva a vásárlást.
A Don't Worry szolgáltatást világújdonságként a Kereskedelmi és Hitelbank Rt.-nél vezetik be október 1-jén - jelentették be tegnap sajtótájékoztatón. Mint Várszegi Gábor, a Fotex elnöke elmondta: a magyarországi indulást valójában "pilot projektnek" tekintik, bár valószínű, hogy a következő másfél-két évben hazánkban is ugrásszerűen megnő az internetes vásárlások népszerűsége. Pillanatnyilag még csak a K & H-val kötött szerződést a Fotex csoport, ám az év végéig még 5-6 hazai pénzintézet csatlakozása várható. A szolgáltatás banksemleges, bárki igénybe veheti, aki a weben használható (dombornyomott) bankkártyával, illetve mobiltelefonnal rendelkezik.
 A biztonságot azzal garantálja a rendszer, hogy vásárláskor a Westel mobilhálózatán keresztül SMS-ben értesítik az ügyfelet, és a bank csak akkor terheli meg a számláját a vétel összegével, ha 16 órán belül visszaküldi egy válasz SMS-ben egyedi azonosító kódját, ezzel igazolva a tranzakciót. A vásárlás után egy órával ismét küldenek egy SMS-t, majd 15 óra múlva egy harmadikat is. Ha valaki külföldön van, ahol a mobiltelefon nem működik, azt is kérheti, hogy hálózatos telefonon vagy e-mailben értesítsék a tranzakcióról.
 A Fotex és a K&H másik közös újdonsága a virtuális Visa kártya, amely valójában csak egy kártyaszámot jelent, és kizárólag internetes vásárláskor használható.
G. Tóth Ilda
Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó