Bizalom és biztonság

2000.09.26. 06:00 | Sajtószemle
Ma az internetes kereskedelem 50 százaléka kapcsolódik a Visához, és a Visa éves forgalmának (1600 milliárd dollár) 2000-ben - a tervek szerint - a 2 százalékát adja az elektronikus vásárlás. Ez utóbbi adat 1998-ban 0,5, míg 1999-ben 1 százalék volt A vállalat idén júniusban kinyilvánította, hogy a jövőben bármilyen eszközön, az elképzelhető legmagasabb biztonsági és kényelmi szinten végre lehet majd hajtani e-kereskedelmi tranzakciókat. Radu P. Obreja, a Visa International Magyarországért is felelős területi igazgatója lapunk kérdéseire válaszolva nem bocsátkozott ugyan becslésekbe arról, hogy a ma még csak kóstolgatott univerzális kereskedelem (u-commerce), ha meghódítja a világot, milyen volument jelent a Visa forgalmában, de a lényeg ugyanaz, mint anno a készpénzkímélő fizetési módok elterjedésekor: a kereskedelmi partnerekben, valamint az érintett bankokban ki kell alakítani a biztonságérzetet.
A Visa International új leányvállalata, az e-Visa International az új gazdaság eszközeinek elterjesztését ösztönzi a kereskedelemben. A divízió valamennyi régióban az adott piac sajátosságainak megfelelően dolgozza ki stratégiáját, a fő szempont azonban - a biztonságos fizetési technikák megteremtése és a résztvevők meggyőzése erről - mindenhol azonos.
A Visa az Európai Unió tagországaiban és az Egyesük Államokban már bevezette az internetes kereskedelemben az úgynevezett 3 tartományos elektronikus fizetési rendszert, amely az eladó és bankja, a vásárló (Visa kártya-birtokos) és bankja, illetve a tranzakcióban részt vevő két bank közötti kommunikációt teszi biztonságossá. A protokoll a SET (Secure Electronic Transaction) technikai specifikációján alapszik, de alkalmazása egyszerűbb. A SET - a Visa, a MasterCard és különféle technológiai cégek részvételével kidolgozott eljárás oly módon őrzi meg az üzenetek titkosságát, hogy a rendszerbe a scriptografikusan kódolt jelek kommunikálnak egymással, és dekódolják a szükséges információt. A kártyabirtokos adatai még az összeg kedvezményezettje előtt sem válhatnak ismertté, azonban mind a vásárló, mind a kereskedő meggyőződhet partnere jogosultságáról.
(S.O.)
Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó