Mobile-only bankvilág: jönnek a külföldi pénzügyi startupok, de az áttörés még odébb van

2016.03.11. 08:00 | Sajtószemle

Nemrég alakult meg Spanyolország első mobile-only bankja, beharangozták az első ilyen angol bank indulását is, de találunk ma már több ilyet Európa-szerte, különösen pedig az Egyesült Államokban. Ez a jövő azonban részben már a magyarok számára is elérhető, ráadásul hasonló alapokon működik az eddig egyetlen ilyen magyar megoldás, a Simple is. Mire is jó egy ilyen mobile-only bank és miért is váltanánk rá? Horváth Balázzsal, a Bancard Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk erről, akik kutatják ezt a piacot és szakértőként adnak tanácsokat - írja a Fizessgyorsan.hu.     
       
Homa Péter, Bankkártya.hu (BKHU): - Kezdjük az elején! Mi az egyáltalán, hogy mobile-only bank?
        
Horváth Balázs, Bancard Kft. (H.B.): - Bizonyára létezik erre több különböző megközelítési mód, de a mi felfogásunk szerint a mobile-only bank azt jelenti, hogy nincs bankfiókja. Nyilván jogilag valamilyen székhellyel, cégbejegyzéssel, központtal működő bankról beszélünk, de a teljes ügyfélkiszolgálást virtuális térben oldja meg. A mobile-only bank elérhető lehet interneten és mobilon, vagy csak mobilon is. Ebbe természetesen beleférnek egyébként a bank saját értékesítői, mobil ügynökei is, de a lényeg, hogy nem lehet hozzájuk bemenni, hanem számítógépen vagy okostelefonon keresztül tartja velük a kapcsolatot az ügyfél. Különböző jogi szabályozó rendszerek miatt különböző országokban más és más eljárások vannak, ezeknek nyilván meg kell felelni, így például egy szerződéskötést valamilyen módon rögzíteni kell. Ha a törvényi szabályozás azt kívánja meg, hogy legyen valamilyen aláírás-ellenőrzés, akkor ezt egy mobil ügynökkel, mondjuk magyar körülmények között a pénzügyi felügyelet által bejegyzett ügynökkel kell végrehajtani.
        
BKHU: - Láttunk már erre példát korábban is, hogy egy bank nagyon minimális fiókhálózattal rendelkezzen, hiszen ilyen a Gránit Bank Magyarországon, ilyen az AXA Bank is, utóbbinál még készpénzes tranzakció sem végezhető a fiókban, tehát arra épít, hogy az ügyfelek telefonon vagy interneten maguk elintézik a tranzakciókat. Ezekből alakulhatnak át mobile-only-vá a bankok, vagy ezek teljesen új szereplők jönnek?

A cikk Magyarország legnagyobb mobilfizetési és érintéses fizetési portálján, a Fizessgyorsan.hu-n olvasható tovább:

http://fizessgyorsan.hu/news/160311-horvath_balazs_interju.html

Megjelent: Fizessgyorsan.hu, 2016. március 11. péntek

Vissza a cikkekhez

Keresés

Bank szerinti cikk szűrés

Bankkártya klub

 Email:
 Jelszó:
Elfelejtett jelszó